Modernizácia trate pri Trenčíne mešká, úplne ju dokončia až v novembri

Trať medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou opravuje konzorcium firiem okolo TSS Grade. Dokončiť ju malo v marci, stihne to až v novembri. Pozrite si, aké sú čiastkové termíny dokončenia jednotlivých úsekov v Trenčine.

Podjazd Vlárska by mali dať do predčasného užívania v apríli. Fotografia je z decembra.Podjazd Vlárska by mali dať do predčasného užívania v apríli. Fotografia je z decembra. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Vlaky mali okolo Trenčína chodiť od marca rýchlejšie, ale nestane sa tak. Modernizácia približne 12-kilometrového úseku bude meškať.
V polovici januára štátny správca tratí a staníc Železnice Slovenskej republiky podpísal s konzorciom okolo TSS Grade dodatok k pôvodnej zmluve. Stanovili v ňom nový termín dokončenia modernizácie úseku medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou. Dokončenie výstavby posunuli na koniec novembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plány sa menili

Už v polovici minulého roku sa začalo hovoriť, že konzorcium trať nestihne dokončiť načas. Železnice oznámili, že stavbári sa snažia posunúť dokončenie výstavby o niekoľko mesiacov, nespresnili však o koľko. V októbri ich hovorkyňa Martina Pavliková povedala, že zo stavby, ktorú stavbári mali dokončiť koncom zimy, mali do konca septembra hotovú len niečo viac ako polovicu.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z príčin sú podľa TSS Grade, ktorej šéfuje Dušan Chovanec, napríklad zmeny niektorých noriem v oblasti seizmicity, teda odolnosti proti zemetraseniam. Dodatok k zmluve hovorí aj o ďalších dôvodoch, ktoré stavbári nemohli ovplyvniť.

„Na rieke Váh boli v máji 2014 záplavy, boli tiež zmeny v rozhodnutiach a požiadavkách mesta Trenčín z dôvodov obslužnosti a prejazdnosti v meste či odstraňovania kolízií s projektom revitalizácie predstaničného priestoru,“ píše sa v dodatku, ktorý je zverejnený v centrálnom registri zmlúv.

S TSS Grade sa SME do uzávierky spojiť nepodarilo.

Komplikácie, s ktorými nepočítali

Podľa vyjadrenia Železníc SR stavbu komplikuje aj neprehľadný stav vedenia inžinierskych sietí, ktoré museli opätovne zameriavať. „V mnohých prípadoch bola zložitá už len samotná identifikácia inžinierskych sietí, rôznych káblov a rúr, objavených pri výkopových prácach. Ich uloženie prebiehalo v tesnej blízkosti iných sietí ako voda, plyn, kanalizácia,“ spresnila Pavlíková.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizáciu v Trenčíne Pavlíková považuje za špecifickú. „Svojím rozsahom a nevyhnutnými stavebnými postupmi zasiahla výraznú časť mesta Trenčín vrátane dopravy na pozemných komunikáciách. Za celú dobu histórie modernizácie železničných tratí nedošlo k tak výraznému zásahu do infraštruktúry mesta, ako bolo v tomto prípade,“ povedala hovorkyňa Železníc SR.

Vyvodia zodpovednosť?

Železnice budú zodpovednosť za meškanie prác posudzovať a riešiť najneskôr do 60 dní po ukončení výstavby diela. „Prípadná zodpovednosť za omeškanie sa následne vyrieši podľa ustanovení zmluvy a Obchodného zákonníka,“ dodala Pavlíková.

Mesto podľa slov trenčianskej hovorkyne Eriky Ságovej nemá na stavbu modernizácie železnice žiadny vplyv.
„Nemôžeme preto riešiť zodpovednosť kompetentných za omeškanie a nedodržanie termínov. Ide o typ stavby, keď je investorom štát a mesto nemôže nijakým spôsobom ovplyvniť jej priebeh,“ povedala Ságová s tým, že vedenie mesta je v kontakte s predstaviteľmi Železníc SR i so zhotoviteľom a snaží sa „tlačiť“ na čo najskoršie ukončenie tejto investície.

SkryťVypnúť reklamu

Do priebehu nezasahuje ani ministerstvo dopravy, vysvetľuje to tým, že stavbu už neplatí Európska únia. „V dôsledku vypadnutia tejto stavby z financovania EÚ je ďalší postup prác vecou investora, ktorým sú ŽSR. Tie zároveň rokujú so zhotoviteľom o možných zmenách v harmonograme konkrétnych stavebných prác,“ vyjadril sa hovorca ministerstva Martin Kóňa.
 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 360
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 581
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 566
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 254
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 894
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 791
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 350
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 749
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 334
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 214
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 487
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 793
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 215
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 375
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 805
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 365
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

V lete dozrievajú sny – aj tie o krásnom bývaní. S Decodom meníme každý kút vášho domova na miesto, kde sa cítite naozaj doma.


Šéf pohody Michal Kaščák (na fotke v strede) predstavuje novinky v areáli Pohody.

Podujatie je takmer vypredané.


14
Poslanec Šimon Žďársky počas tlačovej besedy.

Župan Baška tvrdenia odmieta.


Liptov opäť ožije burácaním motorov a špičkovou leteckou show!


  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 334
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 214
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 487
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 793
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 215
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 375
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 805
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 365
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu