Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Značku obce šoféri nevidia

Poradie značiek pred 
Hornou Stredou by podľa dopravného znalca bolo ideálne zameniť. V súčasnosti veľká obmedzuje výhľad na menšie za ňou.

Tabuľa pred vstupom do obce. Tabuľa pred vstupom do obce. (Zdroj: MARTIN ŠIMOVEC)

HORNÁ STREDA. Obrovská smerová informatívna tabuľa a tesne za ňou niekoľko ďalších dopravných značiek.
Po päťdesiatich metroch po smerovej značke nasleduje aj značka obec Horná Streda, ktorú z diaľky prichádzajúci šofér nevidí. Vodič, ktorý jazdí povolenou deväťdesiatkou, tak musí na krátkom úseku dobrzdiť na päťdesiatku povolenú v blížiacej sa obci.

Najmä vodiči zo vzdialených regiónov niekedy brzdia v poslednej chvíli, aby neprekročili rýchlosť.

„Ja som domáci, takže viem, že prichádza obec Horná Streda, takže spomalím. Ale sú mnohé cesty na Slovensku, kde sú v ich okolí postavené rodinné domy a jazdí sa tadiaľ povolenou osemdesiatkou alebo deväťdesiatkou, keďže nie sú postavené v označenej obci.

SkryťVypnúť reklamu

Viditeľné domy pre niektorých šoférov nemusia byť dôvodom brzdiť,“ povedal novomestský vodič.

Krátka vzdialenosť na brzdenie

Podľa súdneho znalca v odbore cestná doprava Marcela Janca je zníženie rýchlosti z 90 na 50 kilometrov za hodinu v úseku 50 metrov za smerovou značkou obmedzujúcou výhľad na ďalšie značky intenzívne.

„Reakčný čas vodiča pri dobrom počasí a za denného svetla je približne 0,8 sekundy.Vodič v skutočnosti začne brzdiť až 5-10 metrov za veľkou informatívnou značkou a teda má len 45-40 metrov na zníženie rýchlosti. Za dažďa, hmly, v tme môže byť reakčný čas vodiča ešte vyšší. Takéto spomalenie možno považovať za intenzívne,“ povedal Janco.

Podľa jeho slov je takéto spomalenie možné len za suchého počasia. Za mokra je takéto zníženie rýchlosti takmer na hranici brzdiacich možností vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdielne názory na osadenie značiek

Názory na správnosť osadenia značiek v danom poradí sa líšia aj u dopravných znalcov. „Značky sú husto a neprehľadne za sebou, čo zhoršuje orientáciu a v konečnom dôsledku aj bezpečnosť jazdy. Značka obec je najmenšia, a teda logicky by mala byť prvá.
Nič by sa nestalo, ak by si vymenila pozíciu s veľkou informatívnou značkou,“ povedal ďalej Janco.

Dopravný analytik Ján Bazovský tvrdí, že každý vodič by si mal uvedomiť blížiace sa rodinné domy bez ohľadu na to, či vidí značku s označením obce.

Podľa toho by mal prispôsobiť aj rýchlosť jazdy a začať spomaľovať výrazne skôr, nečakať až na zaregistrovanie značky oznamujúcej vjazd do obce.
„Dopravné značky sú na to, aby riadne upozorňovali. Zástavba domov nie je v tom prípade smerodatná,“ hovorí však Janco.

SkryťVypnúť reklamu

Niekedy dodržanie normy nestačí

Podľa ďalšieho dopravného analytika Jozefa Drahovského sa takéto chyby bežne stávajú keď sa projektuje od stola bez osobnej návštevy miesta. „Osadenie dopravnej značky podľa normy ešte nemusí znamenať zmysluplne. Ten, kto rozhodol o umiestnení uvedeného dopravného značenia, by si mal sadnúť do auta a niekoľkokrát tadiaľ prejsť. Určite by prišiel na to, čo spravil zle a ako to spraviť dobre,“ povedal Drahovský.
Napriek tomu tvrdí, že vodič musí dokázať znížiť rýchlosť i v tomto prípade.

Na margo dopravného značenia pred obcou Horná Streda sme krátke vyjadrenie dostali aj od hovorkyne Slovenskej správy ciest. „Umiestnenie zvislého dopravného značenia určuje cestný správny orgán vo vzájomnej súčinnosti s dopravnou políciou,“ uviedla hovorkyňa správy ciest Zuzana Hromcová.
 

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 039
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 022
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 495
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 791
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 527
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 1 909
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 892
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 1 821

Blogy SME

  1. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  2. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  4. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  5. Jozo Peric: Skutočná cena brexitu sa bolestivo ukazuje každým dňom. A budúcnosť nevyzerá vôbec dobre
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj!
  7. Martin Červenka: „Nezastavujem, máme spoždění!“
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Riskovali vlastnú smrť, aby im pomohli!
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 29 764
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 833
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 448
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 863
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 567
  6. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 588
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 377
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Mestskú hromadnú dopravu v Trenčíne bude od začiatku septembra zabezpečovať nový dopravca.


TASR 59m
Ilustračná fotografia.

Prehľad výsledkov, komentárov a tabuliek IX. ligy Nové Mesto a IX. ligy Senica-Myjava.


2 h
ilustračné foto

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuliek a TOP hráčov zápasov VIII. ligy Sever a Juh.


2 h
ilustračné foto.

Prehľad výsledkov, komentárov, tabuľky a TOP hráčov zápasov VII. ligy.


3 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  2. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  4. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  5. Jozo Peric: Skutočná cena brexitu sa bolestivo ukazuje každým dňom. A budúcnosť nevyzerá vôbec dobre
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj!
  7. Martin Červenka: „Nezastavujem, máme spoždění!“
  8. Milan Buno: 7 knižných tipov: Riskovali vlastnú smrť, aby im pomohli!
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 29 764
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 833
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 448
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 863
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 567
  6. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 588
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 377
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu