NOVÉ MESTO NAD VÁHOM. Počas filmu autorskej dvojice režiséra Petra Bebjaka a scenáristu Petra Gašparíka ovládlo kino Považan hrobové ticho.
Príbeh samotára Tomáša, ktorý sa ako zamestnanec pohrebných služieb živí čistením miest, na ktorých zomreli ľudia a zaľúbi sa do dievčaťa s trpkým osudom, upútal hereckými výkonmi, skvelou kamerou Martina Žiarana a hudbou Juraja Dobrakova.
Drámu osobne predstavili scenárista Peter Gašparík a herečka Rebeka Poláková. Tá stvárnila hlavnú ženskú úlohu mladej Kristíny.
Čistič s nezvyčajnou záľubou
Čistič miest po zomretých si našiel v obydliach zákazníkov novú záľubu. Začal sa u nich ukrývať aj po svojej práci a po vyčistení znečistených miest začína sledovať životy pozostalých. Vďaka kľúčom, ktoré načas neodovzdal, sleduje spod postele aj ťažký život Kristíny.
„S Petrom Bebjakom sme spolu pripravili už horor Zlo. Ja som jeho ponuku rád opäť prijal. Peter bol v susedstve nepriamym svedkom domáceho násilia, kde muž zabil manželku, to ho naštartovalo,“ povedal Peter Gašparík.
Každodenná smrť a úprimná láska
Zobrazenie práce zamestnanca pohrebníctva v kombinácii s láskou vyvoláva od prvých minút filmu zimomriavky.
„Vedeli sme, že existuje zamestnanie, aké mal čistič Tomáš, vedeli sme, aká je náplň jeho práce. Peter mal so službami pohrebníctiev skúsenosti už aj zo série o najväčších kriminálnych prípadoch či z kriminálky Mesto tieňov,“ vysvetlil Gašparík, ktorý je absolventom novomestského gymnázia.

Rebeka vyhrala filmový konkurz
Mladá herečka Divadla Astorka v Bratislave Rebeka Poláková vyhrala konkurz na hlavnú ženskú postavu. Napriek odhaleným filmovým scénam i stvárneniu prostitúcie zaujímavú postavu neodmietla.
„Scenárom som bola nadšená, bola to výzva. Aj keď dej filmu je negatívny, celý priebeh natáčania bol pozitívny. Strašne som ten film chcela robiť,“ povedala Rebeka. Pochybnosti, ktoré v nej vyvolávali najmä nahé scény, v nej pokorila chuť stvárniť hlavnú ženskú postavu.
„Je to zaujímavý príbeh. Zažila som aj scény, ktoré boli fyzicky veľmi namáhavé. Scénu vo vani som natáčala osem hodín v studenej vode, bolo to nepríjemné,“ priznala Poláková.
Nahota je pre súčasný film lákadlom mnohých divákov. Film Čistič by si po zhliadnutí filmu bez nahoty dokázal predstaviť ale málokto. Režisér Bebjak ju do dejovej línie zapracoval nenásilne, nahota emocionálne graduje viaceré úseky drámy.
„Ja som veľmi hanblivý človek a natáčanie nahých scén bolo pre mňa veľmi ťažké. Po prečítaní scenára som vedela, že to bez nahoty nemôže byť. Nebolo to o tom, aby režisér vyzliekol herečku a zvýšil počet divákov. Tak som sa s tým zmierila,“ usmiala sa Poláková.
