Pohľadávky ECB sú podľa TSS Grade nepravdivou informáciou

Ministerstvo vyzvalo všetky strany, aby si navzájom predložili dokumenty, na základe ktorých bude možné tieto spory uzatvoriť.

Modernizácia trate mení mestoModernizácia trate mení mesto (Zdroj: TASR/RADOVAN STOKLASA)

TRENČÍN. Spoločnosť TSS Grade nemá voči Euro Continental Building (ECB) záväzky alebo faktúry po lehote splatnosti. Medializovaná suma dva milióny eur je nepravdivá informácia. Uviedla to firma v reakcii na vyhlásenie ECB, že eviduje pohľadávky vo výške asi dvoch miliónov eur v súvislosti s modernizáciou tratí na severozápade Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Spoločnosť TSS Grade uhradí podľa zmluvy o dielo Euro Continental Buildingu tzv. zádržné, ktoré je štandardným nástrojom zmluvných strán na preverenie kvality vecného plnenia podľa zmluvy o dielo, aby sa prípadné nedostatky kontrolovaných a realizovaných prác na stavbe odstránili. Zádržné je vo výške 59.612 eur," vyčíslila TSS Grade vo svojom stanovisku. Ako ďalej tvrdí, voči svojim subdodávateľom i voči Železniciam SR (ŽSR), ktoré sú investorom projektu, si riadne plní záväzky a postupuje podľa platných zmlúv o dielo.

SkryťVypnúť reklamu

"Napriek skutočnosti, že ide o obchodné vzťahy dvoch súkromných spoločností, do ktorých štát nemôže zasahovať, sa ŽSR zaujímali o finančné vzťahy svojich dodávateľov a ich subdodávateľov. Podľa informácií, ktoré majú ŽSR k dispozícii, má dnes ECB voči spoločnostiam OHL a TSS Grade dokopy pohľadávku v sume približne 70. 000 eur. Ide o štandardné zádržné, ktoré bude uhradené, keď firmy preberú práce v požadovanej kvalite. Ďalších asi 330.000 eur sú práce, ohľadom ktorých sa vedú spory alebo zmenové konania," uviedol v reakcii Odbor komunikácie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Ministerstvo žiada o zoznam prác

Rezort zároveň vyzval všetky strany, aby si navzájom predložili dokumenty, na základe ktorých bude možné tieto spory uzatvoriť. "Čo sa týka sumy dva milióny eur, o ktorej hovorí spoločnosť ECB, tak ŽSR od svojich hlavných dodávateľov nemá žiadne informácie, ktoré by identifikovali nezaplatené práce v tejto sume. Vyzvali sme preto spoločnosť ECB, aby detailný zoznam prác, spolu s vyčíslenou sumou, ktorú si nárokuje, poslali nielen spoločnosti TSS Grade, ale aj nezávislému stavebnému dozoru, aby aj ŽSR mali k týmto informáciám prístup," dodalo ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Ako pred časom uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková, ECB nie je a nikdy nebola zmluvným partnerom železníc. ŽSR podľa jej slov nevstupujú do zmluvných vzťahov zhotoviteľa so svojimi dodávateľmi. Železnice však za všetky práce zaplatili v plnej výške zmluvnému partnerovi Združeniu pod Brezinou. "Stavebný úrad vydal právoplatné predčasné užívanie na predmetné objekty. Čo sa týka užívania objektov, všetko je v súlade so stavebným zákonom," dodala hovorkyňa.

Firma v konkurze

Trenčianska spoločnosť ECB od roku 2012 uskutočňovala práce na modernizácii troch úsekov koľajníc, a to zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú, z Beluše po Púchov a z Považskej Teplej po Bytču. Pre údajné neplatenie za práce a porušovanie zmluvných povinností od generálneho dodávateľa nakoniec odstúpila od zmluvy na ich vybudovanie. Pohľadávky má evidovať v súvislosti s vykonanými, no doposiaľ nezaplatenými prácami, ktoré na stavbách realizovala.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Stavbári protestovali v Trenčíne Čítajte 

Zároveň tvrdí, že ŽSR, ktoré boli investorom stavieb, ich neoprávnene užívajú, keďže im ich neodovzdala ani neumožnila objednávateľom s nimi nakladať. ECB dlhuje ďalším asi 30 spoločnostiam, ktoré jej s modernizáciou tratí pomáhali. Taktiež svojim zamestnancom, ktorým nevyplatila niekoľko mesačných miezd. Celkovo má byť takto zasiahnutých viac ako 100 ľudí.

Firma vlani vykázala stratu viac ako pol milióna eur, jej tržby pritom v roku 2014 narástli o 226 % na 2,6 milióna eur. Konkurzné konanie voči firme začal Okresný súd Bratislava I. koncom októbra, a to na základe návrhu jej veriteľa TSS Grade. Návrh na konkurz je podľa TSS Grade zákonný spôsob, aby sa potvrdili či vyvrátili uvádzané argumenty zmluvných dodávateľských vzťahov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 307
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 518
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 084
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 178
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 482
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 310
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 263
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Dovolenka nemusí vždy znamenať more a dlhé lety. Slovensko je krajina, ktorá dokáže milo prekvapiť svojou rozmanitosťou, pohostinnosťou aj množstvom zážitkov na dosah ruky.


Vizualizácia - Fiesta most

Most, ktorý spájal a opäť bude spájať. Po rokoch, keď slúžil iba na presun chodcov a cyklistov, sa starý železničný most v Trenčíne mení na Fiesta most.


V aktuálnom vydaní nájdete jedinečný seriál o unikátnych miestach s príbehom.


V spolupráci s Platformou dobrovoľníckych centier a organizácií ponúkne sériu aktivít.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu