Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Trasu vážskej cyklocesty vyberie samosprávny kraj

Viac ako stokilometrová Vážska cyklomagistrála pozná základné varianty, jej cenu odhadujú na 30 miliónov eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ, TASR)

TRENČÍN. Vážska cyklomagistrála už pozná svoje základné varianty. 
Trenčiansky samosprávny kraj, ktorý je investorom projektu, si môže vybrať zo základného variantu a ďalších 13 alternatív riešenia 105-kilometrovej trasy cyklomagistrály.

Trasa je kompromisom

Hlavný spracovateľ štúdie Stanislav Chmelo vysvetľuje, že základným východiskom pri tvorbe projektu bola segregácia dopravy tak, aby cyklisti boli konfrontovaní s motorovou dopravou čo najmenej. 
„Chceme využiť hrádze rieky Váh alebo derivačných kanálov, po ktorom môže byť vedená trasa. Problém ale je, že aj po týchto trasách chodia občas autá. Čistá segregácia teda nebude možná,“ upresnil Chmelo. 

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom je podľa neho kompromis medzi vynaloženými nákladmi, bezpečnosťou, ale  tiež zjednodušením majetkovoprávnych usporiadaní. „Cyklotrasu odporúčame riešiť po etapách, začať tam, kde je možnosť usporiadať vlastnícke vzťahy okamžite, kde sú minimálne náklady, a postupne trasu dopĺňať,“ dodal Chmelo s tým, že prvými úsekmi by mohli byť cyklotrasy pri Novom Meste nad Váhom a Trenčíne. 
„Keby sa darilo, do dvoch – troch rokov by mohlo byť týchto prvých 40 kilometrov urobených, pretože pôjdeme buď po jestvujúcej komunikácii alebo hrádzi, len sa mierne upraví,“ uzavrel. 

Únia nepreplatí všetky úseky

Na financovanie cyklotrasy plánujú využiť eurofondy, niektoré úseky ale Únia nepreplatí. 
„Úsek Nové Mesto nad Váhom – Horná Streda je z hľadiska eurofondov neoprávnený, úsek od Nového Mesta cez Trenčín, Dubnicu nad Váhom, Ladce až po Považskú Bystricu je oprávnený, tam sa o európske peniaze môžeme uchádzať. Úsek od Považskej Bystrice až po hranice so Žilinským krajom je ale opäť neoprávnený,“ povedal projektový manažér vážskej cyklotrasy za Trenčiansky samosprávny kraj Rastislav Hauk. 

SkryťVypnúť reklamu

Prioritou nie je turizmus

Európsku úniu podľa neho nezaujímajú turistické trasy, ale cyklodoprava. 
„Musíme si dopravu obhájiť. Nemôžeme spájať napríklad Považskú Bystricu s hranicou kraja a skončiť niekde v kukurici, musíme spojiť Považskú Bystricu napríklad s Púchovom, s Matadorom, kam ľudia dochádzajú za prácou. Alebo spojiť priemyselný park v Dubnici s Trenčínom,“ dodal Hauk. 

Odhaduje, že približne tri štvrtiny nákladov by mohli byť hradené z európskych peňazí. 
„Na rok 2015 už máme v rozpočte na tento projekt 130-tisíc eur, rozpočet na rok 2016 ešte nie je schválený. Ak všetko pôjde dobre, optimistický odhad je, že s prvými prácami by sa mohlo začať koncom budúceho roka,“ dodal.

Stavať začnú najskôr o rok

S výstavbou prvých úsekov by chcel kraj začať koncom budúceho roka, presný termín závisí aj od rokovaní s políciou či Slovenským vodohospodárskym podnikom. 
„Nevnímame vážsku cyklotrasu ako jeden spojitý úsek. Aj vzhľadom na rôzne špecifiká jednotlivých úsekov ju máme rozdelenú na osem častí. Je možné, že jedna časť pôjde a druhá sa zasekne na vlastníckych vzťahoch,“ uzavrel Hauk.
Viac ako stokilometrová cyklotrasa spojí hranice Trenčianskeho, Žilinského a Trnavského kraja, investíciu do projektu odhadli odborníci na približne 30 miliónov eur. 

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  6. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  7. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 605
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 500
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 799
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 3 759
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 353
  6. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 2 207
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 820
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 707

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hodová story
  2. Samuel Ivančák: Päť rokov bez Mariána Vargu
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Zubria zvernica a Pstruhový raj Topoľčianky
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Policajt z NAKA, ktorý pomohol zavrieť piťovcov, upozornil na svedkov klamárov
  5. Michala Guľasová: Katja Pantzar - Fínske štastie – knižná recenzia
  6. Miriam Studeničová: Fantastické a neuveriteľné informácie o fenoméne ľudskej radosti
  7. Miroslav Ferkl: Čo môže byť ešte horšie?
  8. Martina Paulenová: Naše deti nepoznajú televíziu ani YouTube
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 127 344
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 228
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 349
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 171
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 796
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 664
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 542
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 217
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Na snímke streetartistka maľuje na stenu garáže z Pohody, ktorá sa vydala na cestu po Trenčíne a na tri mesiace zaparkovala v trenčianskom Parku Milana Rastislava Štefánika.

Najmenší stage z festivalu Pohoda zaparkoval na tri mesiace v Parku Milana Rastislava Štefánika.


(JÁ) 19 h

Nekompromisné mrazy, nepredvídateľne dlhé obdobia bez zrážok, extrémne vysoké teploty a noví škodcovia. To sú výzvy, ktorým musia ovocinári čeliť čoraz častejšie.


(JÁ) 19 h
XII. snem Jednoty dôchodcov Slovenska.

JDS chce vybojovať štrnásty dôchodok a valorizáciu aj petíciou.


13 h
Nezvestný Miroslav Král.

39-ročný muž je nezvestný od včerajšieho rána.


(tn) 14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Lukáš sa zo stanovačky nevrátil, zomrel po páde zo skaly.


17 h

39-ročný muž je nezvestný od včerajšieho rána.


(tn) 14 h

O post župana zabojuje Jaroslav Baška, Peter Máťoš a Anton Kysel.


8. aug

Bariéru medzi autami a posedením na okraji cesty bude tvoriť mobilná zeleň.


9 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Hodová story
  2. Samuel Ivančák: Päť rokov bez Mariána Vargu
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Zubria zvernica a Pstruhový raj Topoľčianky
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Policajt z NAKA, ktorý pomohol zavrieť piťovcov, upozornil na svedkov klamárov
  5. Michala Guľasová: Katja Pantzar - Fínske štastie – knižná recenzia
  6. Miriam Studeničová: Fantastické a neuveriteľné informácie o fenoméne ľudskej radosti
  7. Miroslav Ferkl: Čo môže byť ešte horšie?
  8. Martina Paulenová: Naše deti nepoznajú televíziu ani YouTube
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 127 344
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 228
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 349
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 171
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 5 796
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 664
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 542
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 217
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu