Trasu vážskej cyklocesty vyberie samosprávny kraj

Viac ako stokilometrová Vážska cyklomagistrála pozná základné varianty, jej cenu odhadujú na 30 miliónov eur.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ, TASR)

TRENČÍN. Vážska cyklomagistrála už pozná svoje základné varianty. 
Trenčiansky samosprávny kraj, ktorý je investorom projektu, si môže vybrať zo základného variantu a ďalších 13 alternatív riešenia 105-kilometrovej trasy cyklomagistrály.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trasa je kompromisom

Hlavný spracovateľ štúdie Stanislav Chmelo vysvetľuje, že základným východiskom pri tvorbe projektu bola segregácia dopravy tak, aby cyklisti boli konfrontovaní s motorovou dopravou čo najmenej. 
„Chceme využiť hrádze rieky Váh alebo derivačných kanálov, po ktorom môže byť vedená trasa. Problém ale je, že aj po týchto trasách chodia občas autá. Čistá segregácia teda nebude možná,“ upresnil Chmelo. 

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom je podľa neho kompromis medzi vynaloženými nákladmi, bezpečnosťou, ale  tiež zjednodušením majetkovoprávnych usporiadaní. „Cyklotrasu odporúčame riešiť po etapách, začať tam, kde je možnosť usporiadať vlastnícke vzťahy okamžite, kde sú minimálne náklady, a postupne trasu dopĺňať,“ dodal Chmelo s tým, že prvými úsekmi by mohli byť cyklotrasy pri Novom Meste nad Váhom a Trenčíne. 
„Keby sa darilo, do dvoch – troch rokov by mohlo byť týchto prvých 40 kilometrov urobených, pretože pôjdeme buď po jestvujúcej komunikácii alebo hrádzi, len sa mierne upraví,“ uzavrel. 

Únia nepreplatí všetky úseky

Na financovanie cyklotrasy plánujú využiť eurofondy, niektoré úseky ale Únia nepreplatí. 
„Úsek Nové Mesto nad Váhom – Horná Streda je z hľadiska eurofondov neoprávnený, úsek od Nového Mesta cez Trenčín, Dubnicu nad Váhom, Ladce až po Považskú Bystricu je oprávnený, tam sa o európske peniaze môžeme uchádzať. Úsek od Považskej Bystrice až po hranice so Žilinským krajom je ale opäť neoprávnený,“ povedal projektový manažér vážskej cyklotrasy za Trenčiansky samosprávny kraj Rastislav Hauk. 

SkryťVypnúť reklamu

Prioritou nie je turizmus

Európsku úniu podľa neho nezaujímajú turistické trasy, ale cyklodoprava. 
„Musíme si dopravu obhájiť. Nemôžeme spájať napríklad Považskú Bystricu s hranicou kraja a skončiť niekde v kukurici, musíme spojiť Považskú Bystricu napríklad s Púchovom, s Matadorom, kam ľudia dochádzajú za prácou. Alebo spojiť priemyselný park v Dubnici s Trenčínom,“ dodal Hauk. 

Odhaduje, že približne tri štvrtiny nákladov by mohli byť hradené z európskych peňazí. 
„Na rok 2015 už máme v rozpočte na tento projekt 130-tisíc eur, rozpočet na rok 2016 ešte nie je schválený. Ak všetko pôjde dobre, optimistický odhad je, že s prvými prácami by sa mohlo začať koncom budúceho roka,“ dodal.

Stavať začnú najskôr o rok

S výstavbou prvých úsekov by chcel kraj začať koncom budúceho roka, presný termín závisí aj od rokovaní s políciou či Slovenským vodohospodárskym podnikom. 
„Nevnímame vážsku cyklotrasu ako jeden spojitý úsek. Aj vzhľadom na rôzne špecifiká jednotlivých úsekov ju máme rozdelenú na osem častí. Je možné, že jedna časť pôjde a druhá sa zasekne na vlastníckych vzťahoch,“ uzavrel Hauk.
Viac ako stokilometrová cyklotrasa spojí hranice Trenčianskeho, Žilinského a Trnavského kraja, investíciu do projektu odhadli odborníci na približne 30 miliónov eur. 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 236
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 926
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 616
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 748
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 360
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 261
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 692
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Žilinské Sladkosti pre hostí o tom presviedčajú už 10 rokov.


Vľavo prezident nórskej spoločnosti Kongsberg Aviation Maintenance Services (KAMS) André Jaegtvikv, vpravo  riaditeľ LOTN Juraj Lauš.

Vzniknúť majú aj nové pracovné miesta.


6
Cestujúci v prípade sychravého počasia musia stáť v blate.

Zastávky pre obnovu dočasne presunuli.


1
Záhradníčka v stánku s kvetinami počas 25. ročníka veľtrhu potrieb pre záhradkárov s názvom Záhradkár 2019 v Expo Center Trenčín.

Počas slávnostného otvorenia prvýkrát vyhlásia laureáta Ceny profesora Ivana Hričovského.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu