Piatok, 20. júl, 2018 | Meniny má Iľja Eliáš

Ďalší posun: Podjazd pri Old Herolde otvoria až v apríli

Železnice ohlásili tretí posun termínu dokončenia podjazdu pri Old Herolde. Najnovšie sľubujú otvoriť podjazd v apríli, Čierny mostek zostane aj napriek tomu zatvorený.

Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu.(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice ohlásili ďalší posun termínov pri stavbe modernizácie trate v Trenčíne. Tentokrát sa opäť posúva otvorenie podjazdu na Vlárskej ulici pri Old Herolde.
Najnovší termín dokončenia je apríl budúceho roka. Ide pritom už o tretí sľubovaný termín, železnice najskôr tvrdili, že podjazd otvoria v júli, neskôr dátum posunuli na koniec roka.
„K posunutiu termínu došlo z dôvodu geologickej anomálie v mieste čerpacej šachty zrážkových vôd, ktorá je najhlbším miestom podjazdu a spôsobila prítok spodnej vody do stavebnej jamy. Tento fakt nepredpokladala ani projektová dokumentácia,“ zdôvodnil ďalšie zdržanie Ľubomír Mitas zo Železníc Slovenskej republiky.
Zmena sa týka len podjazdu Vlárska, pre podjazd Brnianska – Bratislavská platí otvorenie do konca tohto roka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Šoféri zákaz ignorujú

Ľuďom, ktorí bývajú v Istebníku, Orechovom, Zamarovciach či v okolitých obciach táto situácia mimoriadne komplikuje život. Ak sa chcú dostať do mesta, po uzavretí Čierneho mosteku sú nútení jazdiť niekoľko kilometrov po obchádzke a prechádzať cez frekventovaný  železničný prejazd v Zlatovciach.

„A cesta do mesta  nám pravidelne trvá nie päť minút, ale dvadsať či viac, v závislosti od toho, koľko času strávime čakaním v zápchach v okolí  prejazdu železničnej trate, “ hovorí Michal Nebus z Istebníka. Uzavretie Čierneho mosteka v marci tohto roka bolo podľa neho úplne zbytočné.

„Od marca sem pravidelne chodím a pozerám, či sa tu niečo robí. Za celú túto dobu výstavba v okolí Čierneho mosteku  z pravej strany Váhu nepokročila ani o meter a minimálne osobné autá v jednom smere – ráno do centra mesta a poobede z centra by tadiaľto mohli pokojne jazdiť  aj dnes, po viac ako siedmich mesiacoch od zbytočného uzavretia podjazdu a žiadny problém s obchádzkou by tak vôbec nemusel ani vzniknúť ,“ povedal.

Mnohí vodiči tento zákaz ignorujú a popod Čierny mostek stále jazdia. „Polícia  však  na ľudoprázdnom 'stavenisku'  pokutovala šoférov a dokonca i peších,“ dodal Nebus. Zhotoviteľ podľa neho vodí obyvateľov Trenčína za nos. „Naposledy na moju otázku v septembrovom Infe Trenčín, že prečo je mostek už mesiace zbytočne uzavretý, nepodpísaný 'zhotoviteľ' odpovedal, že už v prvom septembrovom týždni začnú s prácami a podjazd sprejazdnia do konca roka. Ako keby to, že od marca do prvého septembrového týždňa sa tu nepracovalo a mostek bol pritom uzavretý, bolo v poriadku, lebo veď  teraz sa už pracovať bude. Nehovoriac o tom, že táto odpoveď sa opäť ukázala ako nepravdivá . Ani v septembri sa tu s ničím nepohlo a tak odpovede na otázku ohľadom možnosti opätovného, hoci aj dočasného sprejazdnenia mosteka aspoň do termínu  sprevádzkovania podjazdu na Vlárskej ulici - mimochodom aj avizovaný termín ukončenia tohto podjazdu sa  už viac krát posúval - som sa nedočkal ani od zhotoviteľa, avšak, čo ma mrzí viac, ani od predstaviteľov mesta ,“ dodal znechutený Trenčan.

Podľa neho by sa do tejto veci malo aktívnejšie zapojiť najmä mesto, ktoré musí mať páky na dodržiavanie ním vydávaných stavebných  povolení, a ak sa na stavbách nepracuje a ich ukončenie podstatne mešká, musí to ako dotknutý subjekt riešiť v záujme svojich občanov, a to aj sankciami voči zhotoviteľom - v stavebnom  povolení sú predsa okrem iných podmienok stanovené aj dátumy začiatku a ukončenia stavby, skonštatoval Nebus.

 

Zrušenie povolení nič nevyrieši

Mesto podľa hovorkyne Eriky Ságovej nemá priamy vplyv na dodržiavanie termínov zo strany stavby, je len jedným z viacerých orgánov, ktorý o stavbe rozhoduje. „Sú tu ešte ďalšie cestné správne orgány, stavebné úrady, ale aj policajti či záchranné zložky. Stavebný zákon hovorí, že ak po vydaní stavebného povolenia stavebník so stavbou začne najneskôr do dvoch rokov, stavebné povolenie platí,“ hovorí Ságová a zároveň sa pýta:
„Keby bolo čo len teoreticky možné stavebné povolenie zrušiť, komu by to pomohlo? Trenčín by zostal rozkopaný, a čo ďalej? V záujme mesta a jeho občanov nemôže byť zrušenie stavebného povolenia na takto významnú verejnoprospešnú stavbu, ale jej čo najskoršie dokončenie,“ skonštatovala hovorkyňa mesta.

Čierny mostek neotvoria, nečinnosť odmietajú

Železnice otvoriť podjazd pod Čiernym mostekom aj napriek ďalšiemu odkladu otvorenia Vlárskeho podjazdu odmietajú.
„Žiadna panelová cesta alebo ďalšie dočasné otvorenie cesty popod Čierny mostek nebudeme robiť. Čierny mostek nahradíme novým podjazdom na ulici Vlárska,“ dodal Mitas. Nečinnosť na tomto úseku stavby Železnice odmietajú, tvrdia, že tu pracovali na oporných stenách v areáli Old Heroldu a nových železničných mostoch ponad podjazd.

„Tieto práce nemohli obyvatelia vidieť, nakoľko sú za násypom železničnej trate. Bez uzavretia Čierneho mosteka by sa nedali realizovať,“ povedal Mitas.
Práce prebiehali aj na inžinierskych sieťach. „Po tlakovej skúške novej preložky vodovodu prebehla dezinfekcia potrubia a od začiatku 38. týždňa je pripravené na prepoj. Tento realizuje vodárenská spoločnosť ako správca siete. Naše možnosti na urýchlenie konania správcu siete sú veľmi obmedzené,“ dodal Mitas.

Vodárne hovoria o zlých prekládkach

Trenčianske vodárne a kanalizácie kritiku zo strany železníc odmietajú, podľa nich boli doterajšie posuny termínov spôsobené najmä nevyhovujúcou kvalitou prekládok, ktoré robil dodávateľ investora. Situáciu pri Čiernom mosteku komplikuje fakt, že ide o hlavnú zásobovaciu vodovodnú vetvu.
„Momentálne spolupracujeme s novým dodávateľom prekládok, aby sme situáciu v dohľadnej dobe vyriešili. Našou prioritou je kvalita prekládok a potrebných skúšok potrubí, aby nebolo ohrozené zásobovanie pitnou vodou. Naša spoločnosť žiadne predĺženia termínov nespôsobila,“ skonštatovala hovorkyňa Trenčianskych vodární Zdenka Pepelová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 093
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 980
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 839
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 999
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 638
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 893
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 780
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 100
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948

Téma: Modernizácia železnice


Hlavné správy z MY Trenčín

Mŕtve zvieratá v Biskupickom kanáli rieši hygiena (+FOTO)

Vo vode plávali telá mŕtvych zvierat a ich vnútorností. Prípadom sa už zaoberajú regionálni hygienici, polícia zatiaľ nie.

Klienti CSS sa učili, ako sa nestať obeťou podvodov

Klienti a zamestnanci sa učili, ako sa nestať obeťou podvodov prostredníctvom telefonických hovorov, aj internetu.

Trenčiansky hrad láka stále viac. Koľko turistov naň prišlo v prvom polroku?

Trend rastu návštevnosti očakáva vedenie aj v budúcom roku. Má k tomu prispieť zrekonštruované južné opevnenie alebo nový vstup na hrad od lesoparku Brezina.

Center Viliam Čacho posilnil Jokerit Helsinki

Kariéra slovenského mládežníckeho hokejového reprezentanta Viliama Čacha bude pokračovať vo fínskom tíme KHL Jokerit Helsinki.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Vybrali SME

Už ste čítali?