Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Ďalší posun: Podjazd pri Old Herolde otvoria až v apríli

Železnice ohlásili tretí posun termínu dokončenia podjazdu pri Old Herolde. Najnovšie sľubujú otvoriť podjazd v apríli, Čierny mostek zostane aj napriek tomu zatvorený.

Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu.Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice ohlásili ďalší posun termínov pri stavbe modernizácie trate v Trenčíne. Tentokrát sa opäť posúva otvorenie podjazdu na Vlárskej ulici pri Old Herolde.
Najnovší termín dokončenia je apríl budúceho roka. Ide pritom už o tretí sľubovaný termín, železnice najskôr tvrdili, že podjazd otvoria v júli, neskôr dátum posunuli na koniec roka.
„K posunutiu termínu došlo z dôvodu geologickej anomálie v mieste čerpacej šachty zrážkových vôd, ktorá je najhlbším miestom podjazdu a spôsobila prítok spodnej vody do stavebnej jamy. Tento fakt nepredpokladala ani projektová dokumentácia,“ zdôvodnil ďalšie zdržanie Ľubomír Mitas zo Železníc Slovenskej republiky.
Zmena sa týka len podjazdu Vlárska, pre podjazd Brnianska – Bratislavská platí otvorenie do konca tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Šoféri zákaz ignorujú

Ľuďom, ktorí bývajú v Istebníku, Orechovom, Zamarovciach či v okolitých obciach táto situácia mimoriadne komplikuje život. Ak sa chcú dostať do mesta, po uzavretí Čierneho mosteku sú nútení jazdiť niekoľko kilometrov po obchádzke a prechádzať cez frekventovaný  železničný prejazd v Zlatovciach.

„A cesta do mesta  nám pravidelne trvá nie päť minút, ale dvadsať či viac, v závislosti od toho, koľko času strávime čakaním v zápchach v okolí  prejazdu železničnej trate, “ hovorí Michal Nebus z Istebníka. Uzavretie Čierneho mosteka v marci tohto roka bolo podľa neho úplne zbytočné.

„Od marca sem pravidelne chodím a pozerám, či sa tu niečo robí. Za celú túto dobu výstavba v okolí Čierneho mosteku  z pravej strany Váhu nepokročila ani o meter a minimálne osobné autá v jednom smere – ráno do centra mesta a poobede z centra by tadiaľto mohli pokojne jazdiť  aj dnes, po viac ako siedmich mesiacoch od zbytočného uzavretia podjazdu a žiadny problém s obchádzkou by tak vôbec nemusel ani vzniknúť ,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí vodiči tento zákaz ignorujú a popod Čierny mostek stále jazdia. „Polícia  však  na ľudoprázdnom 'stavenisku'  pokutovala šoférov a dokonca i peších,“ dodal Nebus. Zhotoviteľ podľa neho vodí obyvateľov Trenčína za nos. „Naposledy na moju otázku v septembrovom Infe Trenčín, že prečo je mostek už mesiace zbytočne uzavretý, nepodpísaný 'zhotoviteľ' odpovedal, že už v prvom septembrovom týždni začnú s prácami a podjazd sprejazdnia do konca roka. Ako keby to, že od marca do prvého septembrového týždňa sa tu nepracovalo a mostek bol pritom uzavretý, bolo v poriadku, lebo veď  teraz sa už pracovať bude. Nehovoriac o tom, že táto odpoveď sa opäť ukázala ako nepravdivá . Ani v septembri sa tu s ničím nepohlo a tak odpovede na otázku ohľadom možnosti opätovného, hoci aj dočasného sprejazdnenia mosteka aspoň do termínu  sprevádzkovania podjazdu na Vlárskej ulici - mimochodom aj avizovaný termín ukončenia tohto podjazdu sa  už viac krát posúval - som sa nedočkal ani od zhotoviteľa, avšak, čo ma mrzí viac, ani od predstaviteľov mesta ,“ dodal znechutený Trenčan.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho by sa do tejto veci malo aktívnejšie zapojiť najmä mesto, ktoré musí mať páky na dodržiavanie ním vydávaných stavebných  povolení, a ak sa na stavbách nepracuje a ich ukončenie podstatne mešká, musí to ako dotknutý subjekt riešiť v záujme svojich občanov, a to aj sankciami voči zhotoviteľom - v stavebnom  povolení sú predsa okrem iných podmienok stanovené aj dátumy začiatku a ukončenia stavby, skonštatoval Nebus.

 

Zrušenie povolení nič nevyrieši

Mesto podľa hovorkyne Eriky Ságovej nemá priamy vplyv na dodržiavanie termínov zo strany stavby, je len jedným z viacerých orgánov, ktorý o stavbe rozhoduje. „Sú tu ešte ďalšie cestné správne orgány, stavebné úrady, ale aj policajti či záchranné zložky. Stavebný zákon hovorí, že ak po vydaní stavebného povolenia stavebník so stavbou začne najneskôr do dvoch rokov, stavebné povolenie platí,“ hovorí Ságová a zároveň sa pýta:
„Keby bolo čo len teoreticky možné stavebné povolenie zrušiť, komu by to pomohlo? Trenčín by zostal rozkopaný, a čo ďalej? V záujme mesta a jeho občanov nemôže byť zrušenie stavebného povolenia na takto významnú verejnoprospešnú stavbu, ale jej čo najskoršie dokončenie,“ skonštatovala hovorkyňa mesta.

Čierny mostek neotvoria, nečinnosť odmietajú

Železnice otvoriť podjazd pod Čiernym mostekom aj napriek ďalšiemu odkladu otvorenia Vlárskeho podjazdu odmietajú.
„Žiadna panelová cesta alebo ďalšie dočasné otvorenie cesty popod Čierny mostek nebudeme robiť. Čierny mostek nahradíme novým podjazdom na ulici Vlárska,“ dodal Mitas. Nečinnosť na tomto úseku stavby Železnice odmietajú, tvrdia, že tu pracovali na oporných stenách v areáli Old Heroldu a nových železničných mostoch ponad podjazd.

„Tieto práce nemohli obyvatelia vidieť, nakoľko sú za násypom železničnej trate. Bez uzavretia Čierneho mosteka by sa nedali realizovať,“ povedal Mitas.
Práce prebiehali aj na inžinierskych sieťach. „Po tlakovej skúške novej preložky vodovodu prebehla dezinfekcia potrubia a od začiatku 38. týždňa je pripravené na prepoj. Tento realizuje vodárenská spoločnosť ako správca siete. Naše možnosti na urýchlenie konania správcu siete sú veľmi obmedzené,“ dodal Mitas.

Vodárne hovoria o zlých prekládkach

Trenčianske vodárne a kanalizácie kritiku zo strany železníc odmietajú, podľa nich boli doterajšie posuny termínov spôsobené najmä nevyhovujúcou kvalitou prekládok, ktoré robil dodávateľ investora. Situáciu pri Čiernom mosteku komplikuje fakt, že ide o hlavnú zásobovaciu vodovodnú vetvu.
„Momentálne spolupracujeme s novým dodávateľom prekládok, aby sme situáciu v dohľadnej dobe vyriešili. Našou prioritou je kvalita prekládok a potrebných skúšok potrubí, aby nebolo ohrozené zásobovanie pitnou vodou. Naša spoločnosť žiadne predĺženia termínov nespôsobila,“ skonštatovala hovorkyňa Trenčianskych vodární Zdenka Pepelová.

Najčítanejšie na My Trenčín

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 089
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 603
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 326
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 105
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 521
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 946
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 419
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 877

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Vrchhora, priehrada Veľké Uherce
  2. Robert Štepaník: diel 72 - rubrika: moje najhranejšie v máji 2022
  3. Petronela Čellárová: Čo sa vlastne stalo
  4. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová
  5. Tupou Ceruzou: Pohodoví fašisti
  6. Vladimír Krátky: Ch o b o t i n y slovenské ( I. )
  7. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  8. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 121 149
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 054
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 932
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 457
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 407
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 233
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 016
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Poznáme výhercov veľkej záhradkárskej súťaže.


14 h

Obvineniu z prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky čelí viacero vodičov, ktorí jazdili na území Trenčianskeho kraja pod vplyvom alkoholu.


TASR 14 h
Zľava Jaroslav Baška, Antony Kysel, Peter Máťoš.

O post župana zabojuje Jaroslav Baška, Peter Máťoš a Anton Kysel.


15 h
Ilustračné.

Príslušníci Hasičského a záchranného zboru (HaZZ) na území Trenčianskeho kraja uskutočnili počas júla 342 výjazdov.


TASR 16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Takmer 90 km dlhá cyklotrasa vedie horským prostredím s výhľadmi na Kráľovu hoľu.


7. aug

Mesto v odvolaní spochybnilo výpoveď svedka.


17 h

Ani v oblastných futbalových súťažiach nebola núdza o zaujímavé zápasy.


a 1 ďalší 7. aug

Náklady za múku, ryžu alebo olej súpli prevádzkam o tristo percent.


20 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Vrchhora, priehrada Veľké Uherce
  2. Robert Štepaník: diel 72 - rubrika: moje najhranejšie v máji 2022
  3. Petronela Čellárová: Čo sa vlastne stalo
  4. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová
  5. Tupou Ceruzou: Pohodoví fašisti
  6. Vladimír Krátky: Ch o b o t i n y slovenské ( I. )
  7. Ingrid Tkáčiková: VšZP rodičom pre dieťa ,,naškrabká“ 30 eur ročne na strojček na zuby
  8. Věra Tepličková: Sestry v akcii alebo Keď už blázinec, tak ako u nás v školstve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 121 149
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 054
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 932
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 457
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 407
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 233
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 016
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 640
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu