Štvrtok, 23. november, 2017 | Meniny má Klement

Ďalší posun: Podjazd pri Old Herolde otvoria až v apríli

Železnice ohlásili tretí posun termínu dokončenia podjazdu pri Old Herolde. Najnovšie sľubujú otvoriť podjazd v apríli, Čierny mostek zostane aj napriek tomu zatvorený.

Pod Čiernym mostekom je čulá premávka napriek zákazu.(Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Železnice ohlásili ďalší posun termínov pri stavbe modernizácie trate v Trenčíne. Tentokrát sa opäť posúva otvorenie podjazdu na Vlárskej ulici pri Old Herolde.
Najnovší termín dokončenia je apríl budúceho roka. Ide pritom už o tretí sľubovaný termín, železnice najskôr tvrdili, že podjazd otvoria v júli, neskôr dátum posunuli na koniec roka.
„K posunutiu termínu došlo z dôvodu geologickej anomálie v mieste čerpacej šachty zrážkových vôd, ktorá je najhlbším miestom podjazdu a spôsobila prítok spodnej vody do stavebnej jamy. Tento fakt nepredpokladala ani projektová dokumentácia,“ zdôvodnil ďalšie zdržanie Ľubomír Mitas zo Železníc Slovenskej republiky.
Zmena sa týka len podjazdu Vlárska, pre podjazd Brnianska – Bratislavská platí otvorenie do konca tohto roka.

Šoféri zákaz ignorujú

Ľuďom, ktorí bývajú v Istebníku, Orechovom, Zamarovciach či v okolitých obciach táto situácia mimoriadne komplikuje život. Ak sa chcú dostať do mesta, po uzavretí Čierneho mosteku sú nútení jazdiť niekoľko kilometrov po obchádzke a prechádzať cez frekventovaný  železničný prejazd v Zlatovciach.

„A cesta do mesta  nám pravidelne trvá nie päť minút, ale dvadsať či viac, v závislosti od toho, koľko času strávime čakaním v zápchach v okolí  prejazdu železničnej trate, “ hovorí Michal Nebus z Istebníka. Uzavretie Čierneho mosteka v marci tohto roka bolo podľa neho úplne zbytočné.

„Od marca sem pravidelne chodím a pozerám, či sa tu niečo robí. Za celú túto dobu výstavba v okolí Čierneho mosteku  z pravej strany Váhu nepokročila ani o meter a minimálne osobné autá v jednom smere – ráno do centra mesta a poobede z centra by tadiaľto mohli pokojne jazdiť  aj dnes, po viac ako siedmich mesiacoch od zbytočného uzavretia podjazdu a žiadny problém s obchádzkou by tak vôbec nemusel ani vzniknúť ,“ povedal.

Mnohí vodiči tento zákaz ignorujú a popod Čierny mostek stále jazdia. „Polícia  však  na ľudoprázdnom 'stavenisku'  pokutovala šoférov a dokonca i peších,“ dodal Nebus. Zhotoviteľ podľa neho vodí obyvateľov Trenčína za nos. „Naposledy na moju otázku v septembrovom Infe Trenčín, že prečo je mostek už mesiace zbytočne uzavretý, nepodpísaný 'zhotoviteľ' odpovedal, že už v prvom septembrovom týždni začnú s prácami a podjazd sprejazdnia do konca roka. Ako keby to, že od marca do prvého septembrového týždňa sa tu nepracovalo a mostek bol pritom uzavretý, bolo v poriadku, lebo veď  teraz sa už pracovať bude. Nehovoriac o tom, že táto odpoveď sa opäť ukázala ako nepravdivá . Ani v septembri sa tu s ničím nepohlo a tak odpovede na otázku ohľadom možnosti opätovného, hoci aj dočasného sprejazdnenia mosteka aspoň do termínu  sprevádzkovania podjazdu na Vlárskej ulici - mimochodom aj avizovaný termín ukončenia tohto podjazdu sa  už viac krát posúval - som sa nedočkal ani od zhotoviteľa, avšak, čo ma mrzí viac, ani od predstaviteľov mesta ,“ dodal znechutený Trenčan.

Podľa neho by sa do tejto veci malo aktívnejšie zapojiť najmä mesto, ktoré musí mať páky na dodržiavanie ním vydávaných stavebných  povolení, a ak sa na stavbách nepracuje a ich ukončenie podstatne mešká, musí to ako dotknutý subjekt riešiť v záujme svojich občanov, a to aj sankciami voči zhotoviteľom - v stavebnom  povolení sú predsa okrem iných podmienok stanovené aj dátumy začiatku a ukončenia stavby, skonštatoval Nebus.

 

Zrušenie povolení nič nevyrieši

Mesto podľa hovorkyne Eriky Ságovej nemá priamy vplyv na dodržiavanie termínov zo strany stavby, je len jedným z viacerých orgánov, ktorý o stavbe rozhoduje. „Sú tu ešte ďalšie cestné správne orgány, stavebné úrady, ale aj policajti či záchranné zložky. Stavebný zákon hovorí, že ak po vydaní stavebného povolenia stavebník so stavbou začne najneskôr do dvoch rokov, stavebné povolenie platí,“ hovorí Ságová a zároveň sa pýta:
„Keby bolo čo len teoreticky možné stavebné povolenie zrušiť, komu by to pomohlo? Trenčín by zostal rozkopaný, a čo ďalej? V záujme mesta a jeho občanov nemôže byť zrušenie stavebného povolenia na takto významnú verejnoprospešnú stavbu, ale jej čo najskoršie dokončenie,“ skonštatovala hovorkyňa mesta.

Čierny mostek neotvoria, nečinnosť odmietajú

Železnice otvoriť podjazd pod Čiernym mostekom aj napriek ďalšiemu odkladu otvorenia Vlárskeho podjazdu odmietajú.
„Žiadna panelová cesta alebo ďalšie dočasné otvorenie cesty popod Čierny mostek nebudeme robiť. Čierny mostek nahradíme novým podjazdom na ulici Vlárska,“ dodal Mitas. Nečinnosť na tomto úseku stavby Železnice odmietajú, tvrdia, že tu pracovali na oporných stenách v areáli Old Heroldu a nových železničných mostoch ponad podjazd.

„Tieto práce nemohli obyvatelia vidieť, nakoľko sú za násypom železničnej trate. Bez uzavretia Čierneho mosteka by sa nedali realizovať,“ povedal Mitas.
Práce prebiehali aj na inžinierskych sieťach. „Po tlakovej skúške novej preložky vodovodu prebehla dezinfekcia potrubia a od začiatku 38. týždňa je pripravené na prepoj. Tento realizuje vodárenská spoločnosť ako správca siete. Naše možnosti na urýchlenie konania správcu siete sú veľmi obmedzené,“ dodal Mitas.

Vodárne hovoria o zlých prekládkach

Trenčianske vodárne a kanalizácie kritiku zo strany železníc odmietajú, podľa nich boli doterajšie posuny termínov spôsobené najmä nevyhovujúcou kvalitou prekládok, ktoré robil dodávateľ investora. Situáciu pri Čiernom mosteku komplikuje fakt, že ide o hlavnú zásobovaciu vodovodnú vetvu.
„Momentálne spolupracujeme s novým dodávateľom prekládok, aby sme situáciu v dohľadnej dobe vyriešili. Našou prioritou je kvalita prekládok a potrebných skúšok potrubí, aby nebolo ohrozené zásobovanie pitnou vodou. Naša spoločnosť žiadne predĺženia termínov nespôsobila,“ skonštatovala hovorkyňa Trenčianskych vodární Zdenka Pepelová.

Ďalšie články z témy Modernizácia železnice


  1. FOTO: Vo vodnej nádrži objavili auto s telami dvoch ľudí Foto 2 773
  2. Súd vymeral tresty pre členov zločineckej skupiny z Považia 742
  3. FOTO: Na Mierové námestie osadili vianočný stromček Foto 515
  4. V Trenčíne nepotrebujú cudzincov. Aj preto na Slovensku dominujú 435
  5. Poľovníci likvidujú v okolí Trenčína premnožených diviakov Foto 244
  6. Ľuďom bez domova má pomôcť prečkať zimu vojenský stan Foto 239
  7. Bývalý starosta obce Višňové Jaroslav Bača ide za mreže na 20 rokov Foto 184
  8. Tri komunitné projekty v Trenčianskom kraji získajú podporu 168
  9. Výťažok z Dobrého bazára pomôže chorým deťom 161
  10. Za prekrytie strechy zaplatí župa viac ako 12-tisíc eur Foto 119

Najčítanejšie správy

Trenčín

FOTO: Vo vodnej nádrži objavili auto s telami dvoch ľudí

V aute sa nachádzali dve osoby, obhliadajúci lekár na mieste vylúčil cudzie zavinenie.

Súd vymeral tresty pre členov zločineckej skupiny z Považia

Rozsudok je právoplatný a senát ho vyhlásil po tom, ako schválil dohodu o vine a treste medzi prokurátorom a obvinenými.

FOTO: Na Mierové námestie osadili vianočný stromček

Symbolom Vianoc v Trenčíne je tento rok duglaska tisolistá.

V Trenčíne nepotrebujú cudzincov. Aj preto na Slovensku dominujú

Z baráže až na vrchol. Štyri dôvody, prečo je Trenčín úspešný.

Poľovníci likvidujú v okolí Trenčína premnožených diviakov

Poľovníci tvrdia, že diviačia zver je premnožená a spôsobuje škody na poľnohospodárskych kultúrach a majetku. Presný počet diviakov však odhadnúť nevedia.

Blízke regióny

Obec poženie svojho bývalého starostu pred súd

Emil Medel bol prvým mužom Kanianky od roku 1998 do roku 2010. Počas druhého volebného obdobia vložil obecné peniaze do nebankovky.

Dávajte si pozor, epidemiológovia varujú pred žltačkou v Trnavskom kraji

Trnavský kraj susedí s Bratislavským, kde od začiatku roka zaevidovali viac ako dvesto prípadov. Veľa ľudí dochádza za prácou práve do hlavného mesta.

Takto stavali atómovú elektráreň v Jaslovských Bohuniciach (+ FOTO)

Od spustenia komplexu atómových elektrární prešlo v októbri 2017 už 45 rokov. Takto sa v sedemdesiatych rokoch stavali dva bloky V-1.

Parkovanie zadarmo vrátilo autá späť, nespokojní sú pacienti i lekári

Spoplatnené parkovanie v areáli nemocnice malo regulovať dopravu a v neposlednom rade priniesť aj nejaké peniaze do rozpočtu. Už niekoľko mesiacov sa za vstup neplatí, čo sa okamžite prejavilo v zhustenej premávke.

Na Ulici vysokoškolákov vzniknú tri kruhové križovatky. Jednu zrušia

Lokalita je treťou najnehodovejšou v Žiline. Do bezpečnosti dopravy chce mesto investovať v priebehu troch rokov.

Všetky správy

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Futej predáva strojárne PPS v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

S ponukou na prevzatie strojární boli oslovení záujemcovia z Česka a Slovenska.

Policajti, vojaci aj vrtuľník. Vrahov Kubašiaka hľadali tri dni

Obvinenia proti Šajgalovi, ktorý je na úteku, odznova prejedná prvostupňový okresný súd.

Analytici ukázali mapu diaľnic. Pozrite si, v akom stave je naozaj výstavba

Štát chce diaľnicu D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Problém s dokončením je na úseku medzi Turanmi a Hubovou.

Kam vyraziť