Právnu normu, stanovujúcu vyberať spomenutý poplatok v lekárni, rešpektujeme, dôkazom čoho sú aj účtovné položky v našom účtovníctve. Takisto pravidelne a v plnej výške odvádzame zo spomenutých poplatkov čiastky určené pre poisťovne.
Nepravdivé je aj tvrdenie, že za lieky v našich lekárňach zaplatia pacienti viac peňazí v porovnaní s ďalšími lekárňami v Trenčíne.
Zároveň si myslíme, že to, aké legálne marketingové nástroje volíme s cieľom pritiahnuť do našich lekární viac pacientov, je len a len v našej kompetencii. Zdravotnícka reforma, ktorú v našom rezorte spustil pred časom minister Rudolf Zajac, liberalizuje trh a núti všetky subjekty na ňom podnikajúce zlepšovať svoje služby a bojovať o dôveru slovenského občana. Máme byť pranierovaní za to, že sa v tomto duchu snažíme zlepšovať služby pre pacientov v našich lekárňach? V inkriminovanom článku sa trenčianski majitelia lekární zhodujú v tom, že novými zákonmi sa vytvorilo nezdravé prostredie. My nesúhlasíme a pýtame sa – v čom sa vytvorilo nezdravé prostredie? V tom, že sa systém zefektívňuje a približuje bližšie k občanom? V tom, že na konci zdravého konkurenčného boja by mal byť spokojný pacient?
Súhlasíme s názorom vedúcej odboru zdravotníctva a humánnej farmácie Trenčianskeho samosprávneho kraja Eleny Štefíkovej, že umelo vyvolaný „problém“ výberu poplatkov trápi viac lekárnikov ako pacientov. Koho záujem by však nám, lekárnikom, mal byť prednejší? Odpoveď na túto básnickú otázku je hádam jasná – záujem občanov, pacientov. Tento záujem máme každý deň pred očami aj my, lekárnici lekárne Pod vežou a lekárne Bona.
O tom, že sú s našimi službami pacienti spokojní, svedčí i ich neustále sa prehlbujúca dôvera k našim lekárňam.
PharmDr. Erik Kovács, Lekáreň Bona
PharmDr. Márie Machová, Lekáreň Pod vežou