Spolu s tým zároveň predstavili zámer modernizovať žilinské letisko v Dolnom Hričove. Na celkovo 30-miliónovej rekonštrukcii terminálu by sa podľa nich mali rovným dielom podieľať Žilinský, Banskobystrický a Trenčiansky región. „Som presvedčený, že po spojení troch samosprávnych krajov bude linka aj komerčne úspešná,“ uviedol pri tejto príležitosti primátor Žiliny Ján Slota.
Podľa predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja Štefana Štefanca bola účasť županov na tejto tlačovej konferencii zneužitá. „Zaznelo tam, že už bola podpísaná dohoda o majetkovom vstupe do hričovského letiska, pričom takáto dohoda podpísaná nebola. Ja som hovoril, že v tejto fáze je to predčasné,“ vysvetlil svoj postoj Štefanec a dodal: „Uvidíme, ako sa k tomu ešte postavia naši poslanci, my však máme väčšie snahy o sfunkčnenie letiska v Trenčíne.“
Trenčianske letisko patrí ministerstvu obrany. Ako objasnil riaditeľ úradu TSK Pavol Krištof, v máji nadobudol účinnosť zákon, že letiská, ktoré sú v správe štátu, musia prejsť zmenou štruktúry. TSK podľa Krištofa vypracovalo štúdiu o využívaní letiska na civilné účely. So svojím zámerom sa obrátili na bývalého i súčasného ministra obrany, ako aj na predsedu slovenskej vlády, pričom im nebolo do dnešného dňa odpovedané. „ Nechceme konkurovať ani Hričovu, ani Sliaču. Chceme ísť vlastnou cestou,“ ozrejmil Krištof.
Predstavy TSK sú také, že by sa z Trenčína mohlo okrem vnútroštátnych liniek lietať i do Viedne a Prahy. Združenie európskych regiónov skontaktovalo predstaviteľov TSK s nízko nákladovou leteckou spoločnosťou Reiner, ktorá prejavila ochotu diskutovať. „V rokovaniach sme nezašli ďalej, lebo ešte nevieme, akým spôsobom bude naložené s majetkom letiska,“ vysvetlil Pavol Krištof.
Osobné lety by mali predstavovať iba 30 percent všetkých letov, zvyšok kapacity letiska by mal byť využitý na nákladnú prepravu. Letisko v Hričove podľa Pavla Krištofa nie je schopné prijímať všetky typy nákladných lietadiel. „Na trenčianskom letisku môže pristáť každé nákladné lietadlo, s výnimkou Boeningu Jumbo,“ pripomenul fakt, ktorý by mohol byť zaujímavý i pre automobilku KIA vyrastajúcu pri Žiline.
Časový horizont „scivilnenia“ letiska v Trenčíne predstavitelia TSK odhadnúť nevedeli. „Dnes je už viac-menej isté, že NATO nemá záujem, aby bolo v Trenčíne umiestnené letectvo, takže ostáva otázka, aké zámery s letiskom bude mať štát,“ uviedol Krištof, ktorý vyjadril nádej, že predstavitelia štátu budú ochotní s nimi o ich návrhu rokovať.