
Dnes, keď je folk u nás tvrdo menšinový žáner, ktorý nemá nijakú šancu objaviť sa na play liste drvivej väčšiny slovenských rádií, dokázalo 800 lístkov na recitál Nohavicu v Trenčíne zmiznúť z predpredaja v priebehu niekoľkých hodín.
Minulotýždňový Nohavicov sólový recitál s gitarou a heligónkou v Trenčíne bol úvodným v jeho krátkom koncertnom turné po piatich slovenských hradoch. Počasie organizátorom vyšlo na sto percent, a tak mohli večer pred samotným koncertom predávať ďalšie lístky, nakoľko množstvo určené pre predpredaj bolo vypočítané na mokrú alternatívu v ZK Somer. Tu však treba povedať, že výhľad divákov, ktorým sa ušli len pridané lavice, určite nebol optimálny. Amfiteáter na hrade má proste svoju kapacitu a menej by bolo v tomto prípade nepochybne viac.
Nohavica počas dvoch hodín na hrade odspieval 33 piesní a dva prídavky. Aj napriek názvu recitálu –Sám, sa na pódiu objavil i člen skupiny Čechomor, vynikajúci akordeonista Radek Pobořil, ktorý takmer v polovici skladieb Nohavicov prejav nevtieravo doplnil hrou na akordeón, trubku, flautu, fúkaciu harmoniku a tamburínu. Popri osvedčených, dnes už zľudovelých „nohavicovkách“ typu Dokud se spíva, ještě se neumřelo, zazneli aj vážnejšie skladby a tiež pesničky z najnovšieho albumu. Jednoznačne najväčšiu odozvu si však umelec u publika získal svojimi žartovnými odrhovačkami. Aplauz, aký zožal Milionář či Ostrava do toho, sa nedal porovnať so žiadnym iným počas koncertu. Po toľko vyvolávaných Třech čunících však Nohavica vďaka neskutočnej šírke svojho repertoáru siahnuť nemusel. A navyše, aj jeho umelecky menej závažná komercia je často tak vysoko, že mnohé ikony českej i slovenskej pop music môžu iba trpko závidieť.