Mestské zastupiteľstvo hneď potom zriadilo spoločnosť Technokom. Tá si na jeho odkúpenie vzala úver a nemeckej firme zaplatila 4,3 milióna korún.
Autobus na Slovensko onedlho dodali, ale pretože nespĺňal požiadavky v objednávke, musel sa vrátiť späť do Nemecka. Trenčianske Teplice sa ocitli v komplikovanej situácii, čo trvá až dodnes. Mestská spoločnosť Technokom, ktorá v súčasnosti nemá jediného zamestnanca, ba ani konateľa, dlhuje slovenskej banke milióny za neexistujúci autobus. Keďže jediným vlastníkom a ručiteľom firmy Technokom je Mesto, Trenčianskym Tepliciam hrozí vysoká pokuta za nesplácanie úveru. Doteraz nezaplatili jedinú splátku a uhradili len úroky vo výške asi 40-tisíc korún. Podľa zastupujúceho primátora Štefana Barteka dokonca uvažujú nad podaním žaloby na vlastnú spoločnosť Technokom.
Predstavitelia dodávateľskej nemeckej firmy sa predčasom zaručili, že autobus do Teplíc dorazí najneskôr 8. augusta. „Termín sa posúval z februára na marec, potom na jún, a napokon na august. Doteraz autobus nedodali a termín predĺžili o ďalšie dva týždne. Zrejme podáme žalobu aj na dodávateľskú firmu,“ hovorí Bartek. Poslanci mestského zastupiteľstva medzitým rozhodli o zrušení spoločnosti Technokom. Zastupujúci primátor Bartek si však myslí, že v tejto chvíli by to nebolo šťastné. „Technokom si objednal autobus a mesto poskytlo záruku. Ak by banka rozhodla o penalizácii, všetko by muselo splácať mesto. Keď autobus napokon príde, najlepšie by bolo Technokom predať súkromnému majiteľovi, ktorý by s ním podnikal a úver zobral na seba,“ myslí si Bartek. Podľa poslanca Petra Striešku to okrem Barteka nechce nikto. „Poslanci autobus nechcú. Mali by sme sa obrátiť na výrobcu, aby si to s dodávateľskou firmou vyriešil, veď takéto naťahovanie času poškodzuje jeho dobré meno,“ tvrdí Strieška.
Bývalý teplický primátor Peter Modranský považuje túto kauzu za nehoráznu. „Ako je možné, že autobus je takmer rok zaplatený a doteraz tu nie je? A ako je možné, že mestská spoločnosť nespláca svoje záväzky? Teraz už banka „za rohom“ čaká na deň, keď bude musieť mesto ako ručiteľ zaplatiť. Technokom nič neprodukuje a teda nefunguje. Celá táto vec bola veľmi primitívnym podvodom,“ hovorí Modranský.
• O aký autobus vlastne ide?
Bývalý primátor Juraj Trokan podpísal ešte 3. 7. 2003 záväznú objednávku na zakúpenie luxusného 16-miestneho autobusu značky Ford Bambino. Malo ísť o nadštandardne vybavený diaľkový autobus slúžiaci na výlety pre kúpeľných hostí. Chýbať mu nemali luxusné parametre ako sú airbag pre spolujazdca, vyhrievané čelné sklo, klimatizácia, metalický lak, tachograf, chladnička, kávovar, televízor s videom, atď. Autobus do Teplíc na jeseň minulého roka skutočne dorazil, ale nespĺňal technické kritériá potrebné na udelenie slovenskej ŠPZ-ky. Tri mesiace čakal odstavený v neďalekom Prílese. Trojmesačná lehota stanovená na pobyt vozidla s cudzou poznávacou značkou na Slovensku bez vyriešenia situácie uplynula a autobus sa musel do Nemecka vrátiť. Dodávateľská nemecká firma uznala svoju chybu, Tepliciam sľúbila iné, tento raz už vyhovujúce vozidlo, zaviazala sa uhradiť aj prvú splátku. Splátka ani autobus však do dnešného dňa na Slovensko neprišli.