Trenčianska SAD o zmenu výmerov požiadala už začiatkom roka. Podľa vedúceho finančného odboru úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja Zdenka Rýpala zvýšenie ciest cestovného v Trenčíne narazilo na tvrdý odpor mesta. Mesto totiž poskytlo na prvý polrok SAD-ke na MHD dotáciu vo výške 2,4 milióna korún.
„Museli sme preto prijať istý kompromis a či SAD-ka ceny aj upraví, bude záležať už len na nich,“ povedal. Nové výmery maximálneho cestovného by sa mali zvyšovať len pri platbe v hotovosti u vodiča, a to z terajších desať na dvanásť korún. Lístok zakúpený prostredníctvom čipovej karty by mal aj naďalej stáť osem korún. Zmena by sa mala dotknúť aj dôchodcov nad 70 rokov, ktorí dosiaľ cestovali zadarmo. Po novom budú musieť za jazdu autobusom zaplatiť polovičné cestovné. Podľa dopravnej riaditeľky SAD Trenčín Sylvie Konstantovej takéto kompromisné riešenie zlú hospodársku situáciu tohto štátneho podniku nerieši. „Rozdiel štyroch korún medzi platbou kartou a v hotovosti je taký veľký, že si všetci zabezpečia kartu. Naše straty to tak možno ešte prehĺbi. Musíme zvážiť, či zvýšenie ceny lístku kúpeného u vodiča na 12 korún uplatníme, alebo radšej budeme iniciovať nové rokovania. To už by bolo lepšie ponechať u vodiča súčasných desať korún a dorovnať na túto úroveň aj cenu lístka cez kartu,“ myslí si. Podľa nej bude musieť SAD-ka zrejme pristúpiť aj k úprave cestovných poriadkov. „Zatiaľ neviem, o aký rozsah redukcií by malo ísť, ale ak k nim dôjde, rušiť by sa mali len najmenej efektívne spoje. Školských a robotníckych spojov sa to určite nedotkne,“ predpokladá.
Posledná redukcia spojov v MHD Trenčín sa realizovala pred dvoma rokmi, keď počet spojov klesol zhruba o 20 percent. Trenčianska SAD-ka v súčasnosti produkuje stratu asi 1,5 milióna korún mesačne.