Trenčín – Téme protizákonného odbočovania zákazníkov k budove Interfructu sme sa venovali približne pred mesiacom. Dodržať predpis v tomto prípade pre zákazníkov znamená vyjsť von z mesta, obrátiť sa na najbližšom možnom mieste a vrátiť sa naspäť k predajni. Kilometrovú zachádzku však absolvujú iba máloktorí.
Ako nám potvrdila polícia, predstavitelia Interfructu i trenčianskej firmy Keraming, ktorá stavbu realizovala, odbočovací pruh v projekte stavby bol. Investor, česká firma City Tools Invest, však z finančných dôvodov od jeho realizácie upustil, na čo dostal povolenie od kompetentných orgánov. „Investora sme však upozornili na to, že ak v tejto neprehľadnej zákrute nebude vybudovaný odbočovací pruh, odbočovanie na tomto mieste polícia zakáže umiestnením príslušnej dopravnej značky,“ informovala naše noviny hovorkyňa Policajného zboru Lenka Bušová.
Spoločnosť Interfruct má objekt na Bratislavskej ulici iba v prenájme. Ako uviedol obchodný riaditeľ spoločnosti Ľuboslav Choma, o probléme sa dozvedeli až vtedy, keď prvýkrát prišlo policajné auto a hliadka začala dávať pokuty ich zákazníkom. Neštandardné dopravné riešenie dostalo Interfruct do ťažkej situácie. „Jediné, čo môžeme v tejto veci robiť, je tlačiť na investora, aby problém vyriešil,“ povedal Choma. Zákazníkom, ktorí dostanú za odbočenie pokutu, tieto peniaze vracajú z vlastnej tržby. „Nemôžme si dovoliť stratiť zákazníka a ani imidž.“ Zároveň si uvedomujú, že musia rešpektovať políciu. „Polícia vie, že sme v tom nevinne a hliadky by tam neposielali, lenže to sa nedá. Ide o dopravný uzol, sledovaný z hľadiska štatistík nehodovosti v rámci celej republiky, ktorý navyše nadväzuje na diaľnicu. Takú tichú dohodu s nami nikdy neuzavrú. Polícia, keď má interval, tak jednoducho ku nám musí ísť,“ vysvetlil Choma.
Brnianská spoločnosť City Tools Invest od zodpovednosti neustupuje a problém sa snaží vyriešiť. Tak sa vyjadril člen jej predstavenstva Ondra Křen. „Vieme, že nájomca má s týmto problémy. V súčasnej dobe máme hotový projekt, ktorý je odsúhlasený zo strany dopravnej polície s tým, že teraz sa k tomu vyjadrujú účastníci v rámci stavebného konania,“ povedal. Termín, v ktorom by mohol byť odbočovací pruh odovzdaný, Křen určiť nedokázal. „Keď to pôjde dobre, tak predpokladám, že okolo septembra alebo októbra by sme mohli začať, tak aby to tento rok bolo hotové.“ Na otázku, prečo situáciu neriešili skôr, či rovno pri výstavbe objektu, uviedol, že ide o zložitú históriu: „Nerád by som o tejto veci hovoril bez predloženia niektorých dokladov.“
Spoločnosť Interfruct, pre ktorú je zrejme každý mesiac drahý, sa bude k celej veci angažovať po právnej stránke. „Ak sa čokoľvek neudeje v avizovaných termínoch, budeme nútení situáciu riešiť vo vzťahu k našej nájomnej zmluve,“ tvrdí obchodný riaditeľ Choma, ktorý už najnovšie musí o sankcionovaní zákazníkov zo strany polície a tým aj o dopadoch na stratené potenciálne tržby vo vzťahu k nedoriešenej križovatke referovať nemeckému majiteľovi v pravidelných mesačných reportoch. Nielen ich zákazníci, ale zrejme aj mnohí iní účastníci cestnej premávky na danom mieste dúfajú, že neštandardná dopravná situácia už nebude trvať dlho.