V utorok hlasovali jej šiesti členovia za variant 1, t. j. za modernizáciu súčasnej trate v meste a šiesti členovia podporili variant 2 - návrh, aby železnica išla mimo mesta. Komisia zložená z odborníkov a politikov teda nakoniec poslancom nič neporadí a ani im nič neodporučí. Rozhodnúť sa budú musieť sami. Ako potvrdil primátor Trenčína Branislav Celler, mimoriadne zastupiteľstvo s týmto bodom sa bude konať začiatkom augusta.
Podľa predsedu komisie Richarda Kerekeša komisia pracovala na odbornej úrovni a svoje poslanie splnila. „Členovia hlasovali tak, ako hlasovali. Pre mňa je úspech, že komisia skončila a predloží zhromaždené materiály ako výstup,“ zhodnotil jej pôsobenie. On samotný je zástancom variantu 1. Myslí si, že v skutočnosti sa nerozhoduje medzi modernizáciou existujúcej trate a jej premiestnením mimo mesta, ale ide iba o to, či sa trať zmodernizuje alebo ostane v pôvodnom stave. „Variant 2 je vo hviezdach a nemá svojho investora. Nie je zakomponovaný v žiadnych dokumentoch stratégie rozvoja železníc, je to iba také naše želanie. Železnice variant 2 odmietajú, nemajú dôvod budovať novú železnicu v dĺžke 10 -11 km, pretože trať už v meste majú. Keď sa neschváli variant 1, ostane variant nula, teda jestvujúci stav. Železnice nebudú nič modernizovať, nakoľko majú málo peňazí, maximálne spravia údržbu a zakonzervovanie,“ povedal Kerekeš, podľa ktorého by takýto nezmenený stav trate trval najmenej 10 až 15 rokov.
„Komisia mala iba hlas poradný a bolo naivné domnievať sa, že tam dôjde k nejakej zhode,“ myslí si iný člen komisie, architekt Ján Kvasnica. Podľa neho varianty spracované v prednesenej prezentácii fakulty architektúry, na základe ktorej sa mali rozhodovať, neboli rovnocenné. Variant 2, ktorý spracovala vysoká škola, bol kombináciou 2+0, kde bola zachovaná aj trasa cez mesto, aj sa tam zároveň predpokladalo vybudovanie obchvatu. „Ťažko sa mi hodnotí, či boli určité nevýhody pridané do takéhoto „variantu 2“ úmyselne, ale pôsobí to tak. Myslím si však, že vysoká škola odviedla svoju prácu kvalitne a dobre, skôr je to otázka toho, ako bolo formulované zadanie,“ povedal Kvasnica. On osobne si myslí, že sa nie je kam tak ponáhľať: „Ešte stále sa neminuli všetky možnosti preskúmať a hľadať lepšie riešenie. Ja nepovažujem jednotku za dobrú pre Trenčín. Mal by sa tomu venovať určitý čas a finančné prostriedky, aby sa mohlo dopracovať aj riešenie obchvatu mesta. Zastupiteľstvo teraz môže o takejto záležitosti len ťažko hlasovať. Je príliš vážna na to, aby, povedzme o jeden hlas, hlasovanie prešlo a bolo pre históriu mesta záväzné.“