V máji minulého roka si v ňom kúpil pílu. Keďže ju hneď nepotreboval, po prvý raz ju odskúšal až po niekoľkých mesiacoch. Žiaľ, hneď sa aj pokazila. „Viem, aký je systém pri reklamáciách. Môže prejsť aj tridsať dní, kým bude vybavená. Tak som zaniesol pílu do servisu sám a dal ju opraviť na vlastné náklady,“ pokračuje. „Po krátkom používaní sa rovnaká závada opakovala znova. Píla išla opäť do servisu na moje náklady. Hovorí sa síce, že do tretice všetko dobré, ale v mojom prípade to určite neplatilo. Upínací mechanizmus sa pokazil tretí raz. Tentoraz som výrobok zaniesol priamo do hypermarketu, kde som zároveň predložil doklady o predchádzajúcich opravách. Keďže som sa už trikrát sklamal, žiadal som o vrátenie peňazí. V reklamačnom liste som požiadal o zrušenie kúpnej zmluvy. Zakrátko mi prišiel list, v ktorom ma upozornili, aby som si prišiel vyzdvihnúť reklamovaný výrobok. Ja ho však nechcem, už mu neverím. Peňazí sa ale nemôžem dočkať. Skutočne už neviem, čo mám robiť!“
Na reklamačnom oddelení hypermarketu sme sa dozvedeli, že zákazníkovi nevracajú pôvodnú pílu, ale dodávateľ ju už vymenil za novú. „Urobili sme kroky, aby nám dodal aj nový záručný list, aby sme pílu mohli predať. Ak nám ho dodá, možno zákazníkovi peniaze vrátime. V opačnom prípade budeme podnikať ďalšie kroky,“ povedal pracovníčka reklamačného oddelenia.
Ako teda problém pána Ľubomíra vyriešiť? Podľa Inšpektorátu SOI pre Trenčiansky kraj má jediné východisko. Písomne požiadať o odstúpenie od zmluvy podľa paragrafu 623 Občianskeho zákonníka, ktorý hovorí: „Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.“ V žiadosti treba uviesť, koľkokrát bol výrobok v oprave. Ak by nepochodil, tak zostáva už len vymáhanie peňazí súdnou cestou. Pán Ľubomír je odhodlaný svoje peniaze získať späť. „Viete, nie som chronický sťažovateľ, ale v tomto prípade ide o princíp – prístup k zákazníkovi. Dokonca odo mňa požadujú skladné. Musím povedať, že to nie je moja prvá negatívna skúsenosť s týmto obchodom. Ale čo môžem zodpovedne povedať, určite je posledná, lebo už v ňom nakupovať nebudem,“ dodáva.