om bolo za posledných deväť mesiacov tohto roka zaznamenaných 384 dopravných nehôd, pri ktorých prišla o život jedna osoba, dvanásť ľudí bolo ťažko a 64 ľahko zranených. Informoval nás o tom práp. Rastislav Farkaš, dopravný inžinier Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ v Novom Meste nad Váhom. V porovnaní s minulým rokom bol zaznamenaný nárast počtu dopravných nehôd, ale pokles najťažších následkov. V okrese Myjava v tom istom období zaznamenali 108 dopravných nehôd, pri ktorých vyhaslo sedem ľudských životov, deväť osôb bolo ťažko a dvanásť ľahko zranených. Najzávažnejšími v tomto roku boli dve dopravné nehody, zaznamenané v uplynulých dvoch mesiacoch. „Prvá sa stala v ranných hodinách, kedy vodič osobného motorového vozidla Škoda Seat Leon jazdil po ceste v katastrálnom území obce Kostolné, časť Babulicov vrch, dostatočne nevenoval pozornosť riadeniu auta, vzišiel s ním mimo vozovky, kde sa niekoľkokrát prevrátil. Bilancia bola viac ako tragická – traja mladí ľudia prišli o život, jedna osoba ťažko a jedna ľahko zranená,“ povedal R. Farkaš. Druhá, veľmi závažná dopravná nehoda sa stala v katastrálnom území obce Bzince pod Javorinou. Vodič osobného motorového vozidla Volkswagen Passat neprispôsobil rýchlosť jazdy povahe vozovky, prešiel do protismeru, kde sa zrazil s nákladným vozidlom LIAZ 110 a dvoma osobnými motorovými vozidlami, pričom do nich následne narazilo ďalšie vozidlo Škoda Favorit. Táto dopravná nehôda si vyžiadala dva ľudské životy, dvaja ľudia boli ťažko a štyria ľahko zranení. Podľa R. Farkaša, najnebezpečnejší úsek cesty je medzi Starou Turou a Myjavou, pod čo sa podpisuje aj veľmi zlý stav vozovky, ktorá je v katastrofálnom stave hlane v úseku od Starej Turej po obec Hrašné. „Z našej strany vyšla iniciatíva, na základe ktorej Slovenská spáva ciest Trenčín oslovila generálne riaditeľstvo Slovenskej správy ciest v Bratislave, ktoré uvoľnilo určité finančné prostriedky na opravu tejto vozovky, dodnes však nebola zrealizovaná. Za jej technický stav je zodpovedný správca komunikácie, čiže Slovenská správa ciest Trenčín. Aj keď dopravné nehody nejdú na vrub zlému technickému stavu vozovky, ale skôr vodičovi, ktorý neprispôsobí rýchlosť jazdy vzhľadom na jej stav, rekonštrukcia by určite bola potrebná,“ uviedol R. Farkaš. Zvýšený počet dopravných nehôd bol zaznamenaný na ceste 1/54 na Beckovskej ulici. „Keďže intravilán nám tam začínal dosť ďaleko, presadili sme posunutie tabule, oznamujúcej vodičovi začiatok mesta, asi o osemsto metrov, no po týždni odtiaľ tabuľa zmizla. Predchádzal tomu telefonát neznámeho muža, ktorý sa rozčuľoval. Ako sme si vraj mohli dovoliť posunúť tabulu a že či nemáme ináč zarábať peniaze, ako len vyberaním pokút pri meraní rýchlosti. Zrejme nepochopil, že posunutím tabule sme len chceli zvýšiť bezpečnosť na ceste, tým, že sa dosiahne zníženie rýchlosti,“ spomenul nedávny prípad dopravný inžinier ODI OR PZ. Nuž, niekto aj takýmto spôsobom marí snahu policajtov a kritizuje to, čo je pre ľudí prospešné. Na prvom mieste je predsa bezpečnosť cestnej premávky.
Rastislav Samák