Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky

Workshop skončil, návrhov je viac, ale iba jeden variant

Trenčín - V posledných týždňoch šesť odborných tím

ov nezávisle na sebe posudzovalo dve alternatívy na modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov na úseku od Zlatoviec, železničný most až do centra Trenčína po železničnú stanicu a to tzv. nulový variant a variant č. 1. Minulý týždeň v stredu sa uskutočnila záverečná prezentácia a vyhodnotenie stanovísk pred odbornou verejnosťou spojené s tlačovou konferenciou.

„Upozornil som vás,” povedal primátor Juraj Liška novinárom, „že ak by sa neuskutočnil Workshop 2003, platil by tzv. nulový variant prijatý v minulom roku vo februári komisiou mestského zastupiteľstva. Nechceli sme nič iné pre občanov nášho mesta, iba zvážiť, ktorý variant je najvýhodnejší.”

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor bol nadšený, že sa objavilo okolo šesť - sedem štúdií, ktoré podľa neho sú veľmi zaujímavé. Existujú dva najzaujímavejšie návrhy a to od firmy Aurex, už dlhšie spolupracujúcej s mestom na územnom pláne a ďalší návrh vytvorili trenčianski architekti pod vedením Ing. arch. Júliusa Brunu. Primátor vyjadril presvedčenie, že nakoniec sa bude rozhodovať medzi týmito dvomi návrhmi, alebo nastane ich skĺbenie v čiastočnom či detailnejšom riešení. Medzi odborníkmi zvíťazil variant č. 1, teda vybudovanie nového mosta, čomu za obeť padne niekoľko domov na Zámostí a mestská plaváreň. Mesto si dalo podmienku vybudovať za štátne peniaze nové kúpalisko na Ostrove pre 4 00 návštevníkov ešte skôr ako sa začne s modernizáciou trate. Mestský štadión a športovú halu podobný osud nemá stihnúť. Ako potvrdil primátor, na mestskom úrade spracujú oba varianty dajú na posúdenie občanom. Pravdou je, že oficiálne ešte nebol prijatý žiaden návrh.

Skryť Vypnúť reklamu

„Naším hlavným vodidlom pre projektovanie bola štúdia z roku 1995, kde sa tento ťažký bod v Trenčíne riešil tak, že modernizovaná trať sa ponechala v pôvodnej osi, teda po starom železničnom moste so znížením rýchlosti zo stošesťdesiat na 70 km/h. Záleží na Meste Trenčín ako sa rozhodne. Či zvolí tzv. nulový variant, alebo prijme alternatívu, ktorá nám, ako zástupcom železníc pomôže trať dostať do rýchlejšej pozície.“ pripojil vyjadrenie aj Ing. Slavomír Podmanický, generálny riaditeľ Reming Consult, a. s. Bratislava, firmy, ktorú Železnice SR poverili spracovaním projektovej dokumentácie dodávajúc: „Zastaviť sa nedá už nič, ani na pol roka, lebo by sme prišli o peniaze z eurofondov.“ Ešte pár slov o tom najdôležitejšom - o peniazoch. Pri tzv. nulovom variante, teda ponechaní pôvodnej železničnej trate so starým železničným mostom investičné náklady predstavujú asi 1,3 mld. korún, pri variante č. 1 s novým železničným mostom a zrušením mestskej letnej plavárne pôjde o zvýšenie o zhruba 1,5 mld. teda spolu 2,7 mld. korún. Ak by sa malo uvažovať o variante navrhujúcom železničnú trať vybudovať mimo mesta a tu jestvujú vari zo tri návrhy, investičné náklady by sa v jednotlivých prípadoch predražili od štyroch až po sedem miliárd korún. Tu treba ústami Ing. Slavomíra Podmanického podotknúť, že Železnice SR sú ochotné podporovať iba jeden variant modernizácie železničnej trate v trenčianskom úseku - tzv. variant č. 1 smerujúci cez mestskú plaváreň. Prípadné obchvaty, či iné zásadné ale podľa nich neodôvodnené zmeny údajne nebudú ochotné financovať ani eurofondy. Oľga Kajabová

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  4. Hudbou proti holorubom.
  5. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Hudbou proti holorubom.
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  5. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  6. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 337
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 306
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 006
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 745
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 639
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 960
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 278
  8. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 6 781
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 6 743
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Pozrite si MY športujeme.


2 h
Ilustračná fotografia.

Prehľad výsledkov krajských futbalových líg.


13 h
Ukrajinská rodáčka žije od roku 2002 v Podolí.

Vita Jamborová-Mrekajová píše strhujúce detektívky a fantasy z ríše bujnej fantázie. Ukrajinka, ktorá od roku 2002 žije v Podolí. Presne pred desiatimi rokmi sme ju pri vyjdení jej detektívnej premiéry Stráž ma, mafia nezabúda (2011) spovedali ako prví z mediálneho sveta.


12. jún
Autorka tabla Simona Bardoňová so svojou prácou.

Čerstvá maturantka na Strednej škole umeleckého priemyslu v Trenčíne Simona Bardoňová (18) ilustrovala maturitné tablo, ktoré po prázdninách môže putovať rovno do niektorej z galérií prezentujúcich karikatúry a ilustrácie.


13. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


19 h

Cestovanie so zbojníkmi, prejazd Chmarošským viaduktom či Telgártska slučka. To všetko je pre ľudí veľkým lákadlom.


13. jún

Podľa štúdie by mali náklady presiahnuť 300 miilónov eur.


11. jún

Česť jeho pamiatke!


15 h

Už ste čítali?