Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Workshop skončil, návrhov je viac, ale iba jeden variant

Trenčín - V posledných týždňoch šesť odborných tím

ov nezávisle na sebe posudzovalo dve alternatívy na modernizáciu železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov na úseku od Zlatoviec, železničný most až do centra Trenčína po železničnú stanicu a to tzv. nulový variant a variant č. 1. Minulý týždeň v stredu sa uskutočnila záverečná prezentácia a vyhodnotenie stanovísk pred odbornou verejnosťou spojené s tlačovou konferenciou.

„Upozornil som vás,” povedal primátor Juraj Liška novinárom, „že ak by sa neuskutočnil Workshop 2003, platil by tzv. nulový variant prijatý v minulom roku vo februári komisiou mestského zastupiteľstva. Nechceli sme nič iné pre občanov nášho mesta, iba zvážiť, ktorý variant je najvýhodnejší.”

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor bol nadšený, že sa objavilo okolo šesť - sedem štúdií, ktoré podľa neho sú veľmi zaujímavé. Existujú dva najzaujímavejšie návrhy a to od firmy Aurex, už dlhšie spolupracujúcej s mestom na územnom pláne a ďalší návrh vytvorili trenčianski architekti pod vedením Ing. arch. Júliusa Brunu. Primátor vyjadril presvedčenie, že nakoniec sa bude rozhodovať medzi týmito dvomi návrhmi, alebo nastane ich skĺbenie v čiastočnom či detailnejšom riešení. Medzi odborníkmi zvíťazil variant č. 1, teda vybudovanie nového mosta, čomu za obeť padne niekoľko domov na Zámostí a mestská plaváreň. Mesto si dalo podmienku vybudovať za štátne peniaze nové kúpalisko na Ostrove pre 4 00 návštevníkov ešte skôr ako sa začne s modernizáciou trate. Mestský štadión a športovú halu podobný osud nemá stihnúť. Ako potvrdil primátor, na mestskom úrade spracujú oba varianty dajú na posúdenie občanom. Pravdou je, že oficiálne ešte nebol prijatý žiaden návrh.

Skryť Vypnúť reklamu

„Naším hlavným vodidlom pre projektovanie bola štúdia z roku 1995, kde sa tento ťažký bod v Trenčíne riešil tak, že modernizovaná trať sa ponechala v pôvodnej osi, teda po starom železničnom moste so znížením rýchlosti zo stošesťdesiat na 70 km/h. Záleží na Meste Trenčín ako sa rozhodne. Či zvolí tzv. nulový variant, alebo prijme alternatívu, ktorá nám, ako zástupcom železníc pomôže trať dostať do rýchlejšej pozície.“ pripojil vyjadrenie aj Ing. Slavomír Podmanický, generálny riaditeľ Reming Consult, a. s. Bratislava, firmy, ktorú Železnice SR poverili spracovaním projektovej dokumentácie dodávajúc: „Zastaviť sa nedá už nič, ani na pol roka, lebo by sme prišli o peniaze z eurofondov.“ Ešte pár slov o tom najdôležitejšom - o peniazoch. Pri tzv. nulovom variante, teda ponechaní pôvodnej železničnej trate so starým železničným mostom investičné náklady predstavujú asi 1,3 mld. korún, pri variante č. 1 s novým železničným mostom a zrušením mestskej letnej plavárne pôjde o zvýšenie o zhruba 1,5 mld. teda spolu 2,7 mld. korún. Ak by sa malo uvažovať o variante navrhujúcom železničnú trať vybudovať mimo mesta a tu jestvujú vari zo tri návrhy, investičné náklady by sa v jednotlivých prípadoch predražili od štyroch až po sedem miliárd korún. Tu treba ústami Ing. Slavomíra Podmanického podotknúť, že Železnice SR sú ochotné podporovať iba jeden variant modernizácie železničnej trate v trenčianskom úseku - tzv. variant č. 1 smerujúci cez mestskú plaváreň. Prípadné obchvaty, či iné zásadné ale podľa nich neodôvodnené zmeny údajne nebudú ochotné financovať ani eurofondy. Oľga Kajabová

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 743
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 524
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 364
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 391
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 249
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 743
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 856
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 771
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 670
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 967
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Nadácia REDOX vyzýva na zodpovedné nakladanie s odpadom, v kontexte šírenia vírusu COVID-19

Manipulácia s bežným komunálnym odpadom v čase pandémie môže predstavovať riziko prenosu nákazy.

LaCouvee udržal nulu, Dukla brala z východu všetky body

Dukla zvíťazila na ľade Košíc o tri góly.

Tréner Trenčína Ján Pardavý udeľuje pokyny svojim zverencom.

Na pokračovanie Vážskej cyklomagistrály chce krajská samospráva využiť eurofondy

Trenčiansky samosprávny kraj plánuje v tomto roku vybudovať štvrtý z ôsmich úsekov Vážskej cyklomagistrály.

Vo Fakultnej nemocnici Trenčín zaočkovali do štvrtka 2045 osôb

Vakcínu dostali aj vojaci, policajti a zdravotníci z kritickej infraštruktúry, zamestnanci obslužných organizácií vykonávajúci činnosť v nemocnici, ale aj zamestnanci väzenskej nemocnice v Trenčíne, hospicu a zdravotní záchranári.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?