pôsobnosti samosprávneho kraja za siedmy a ôsmy mesiac vyznieva na prvý pohľad priaznivo. Náklady majú klesajúcu tendenciu, hospodársky výsledok sa zlepšuje. Tieto údaje vyplývajú z informatívnej správy, ktorú poslancom Trenčianskeho samosprávneho kraja predložila na októbrovom rokovaní Mgr. Štefíková. Napríklad v považskobystrickej nemocnici sa mesačné náklady znížili takmer o polovicu, nižšie náklady vykázali aj nemocnice v Prievidzi, Myjave i v Dubnici nad Váhom. No aj napriek tomu neboli poslanci so správou spokojní. Nesúhlasil s ňou ani riaditeľ úradu TSK Pavol Krištof: „Komisia neodporúčala predložiť správu na rokovanie, pretože údaje, ktoré poskytli riaditelia nemocníc, nie sú kompletné. Pred dvomi mesiacmi sa hovorilo o dvadsať až tridsaťmiliónovej strate v nemocniciach, teraz je to už len milión až dva. Aj to je dôkaz, že sa dá manipulovať s číslami, čo sa do tabuliek zahrnie, čo nie. Preto je dobré, že na augustovom zastupiteľstve sa prijalo uznesenie o nezávislom audite v zdravotníckych zariadeniach, ktoré poskytne pravdivý obraz o ich hospodárení.” Podobný názor mal aj ďalší poslanec. „S týmito číslami by som sa vôbec nezaoberal, lebo nie sú pravdivé, prípadne sú skreslené. Nemocnice neznížili stratu v základných položkách, ktoré sa týkajú energií, spotreby materiálu, mzdových nákladov. Znovu zopakujem, čo som hovoril pri zdravotníctve vždy. Pokiaľ samosprávny kraj nezačne tvrdo nútiť riaditeľov, aby predložili návrh opatrení, ktorými znížia stratu a priblížia sa k vyrovnanému výsledku, je zbytočné, aby sme takéto materiály dostávali na stôl, pretože ich vypovedacia hodnota je nulová,” tvrdil Pavol Halabrín. S jeho slovami sa stotožnil aj Marián Brídik, ktorý upozornil, že sa zastupiteľstvo zaoberá zdravotníctvom a má dokumentáciu len od troch nemocníc. „V kraji sú nemocnice aj v ďalších okresoch a ich občania takisto majú nárok na adekvátnu starostlivosť. Samosprávny kraj má zodpovednosť aj za zdravotníctvo v týchto okresoch.” Navrhol, aby úrad TSK vypracoval jasnú a stručnú koncepciu zdravotníctva, najmä ústavnej starostlivosti, ktorá by špecifikovala služby poskytované v jednotlivých zariadeniach. „Až potom sa môžu urobiť racionalizačné a koncepčné opatrenia,” doložil na margo informatívnej správy. (vž)