a svetelná signalizácia a od križovatky po križovatku sa tvoria dlhé kolóny áut. Neuralgickým bodom sa stáva najmä križovatka pod hradnou skalou na Námestí SNP, kde podľa výskumu pre generel dopravy denne prejde 22-tisíc áut.
Nefungujúca svetelná signalizácia komplikuje odbočovanie z priameho smeru doľava a dostať sa z vedľajšej ulice na hlavnú je problematické. Na Štefánikovej ulici takmer neprestajný prúd áut bráni autobusom v odbočení na autobusovú stanicu. Polícia podľa riaditeľa Okresného dopravného inšpektorátu v Trenčíne Jozefa Čermáka má štyroch policajtov na kontrolu vodičov a mapovanie dopravných nehôd. „Prvoradou úlohou tohto tímu je likvidácia dopravných nehôd. A tých sa v poslednom čase v Trenčianskom a Ilavskom okrese prihodilo desať denne. To by nám vodiči „poďakovali“, keby po nehode strávili na ceste aj niekoľko hodín v sychravom počasí. Preto je nemožné, aby stíhali ešte aj riadenie dopravy na križovatkách v Trenčíne, kde zlyháva svetelná signalizácia.“
Na nedávnom mimoriadnom zasadnutí mestského zastupiteľstva poslanec Ján Babič navrhol, aby mesto kúpilo novú svetelnú signalizáciu. „Urobil som tak aj preto, že súčasná je z roku 1981 a je už technicky i morálne zastaralá. Náhradné diely sa nevyrábajú a ako sa vyjadril aj František Kleman, štatutárny zástupca Mestského hospodárstva Trenčín (MHT), údržbári musia vyberať súčiastky zo starých televízorov a takto ako-tak udržiavať svetelnú signalizáciu na mestských križovatkách funkčnú,“ tvrdí Ján Babič. Pravdou je, že Mestské hospodárstvo Trenčín sa už viac ako tri roky dožadovalo zakúpenia novej svetelnej signalizácie. Mesto to zrejme nepokladalo za životne dôležité a ani poslanci pri schvaľovaní rozpočtu s touto kúpou nepočítali. Poslanec Anton Boc, zamestnanec MHT, na rokovaní MsZ poznamenal, že táto situácia sa bude v budúcnosti riešiť budovaním kruhových objazdov. Branislav Celler zasa tvrdil, že v zmluve s firmou Siemens, budúcim správcom osvetlenia a svetelnej signalizácie, je v medziobdobí do januára 2004 zahrnutá aj údržba svetelnej signalizácie. So zástupcami firmy už o tom rokoval. Poslanec Jozef Mertan však vzápätí zaoponoval, že žiadna takáto dohoda pre medziobdobie nejestvuje.
Po búrlivej diskusii nasledovalo hlasovanie - deväť poslancov bolo za zakúpenie nového signalizačného zariadenia, jeden proti a dvanásť sa hlasovania zdržalo. Návrh neprešiel. Iba ťažko uveriť, že poslanci návrh neprijali preto, že ide o krátkodobé riešenie a takáto investícia by vyvolala zbytočný tlak na rozpočet mesta, ako to tvrdí tlačový tajomník Stanislav Bejda. Ak by sa mestské zastupiteľstvo malo spoliehať na zmluvu s firmou Siemens hoci ide o časovo dlhšiu záležitosť, museli by hlasovať a nie alibisticky sa zdržať hlasovania.
V súvislosti s nerozhodnosťou väčšiny poslancov vyjadriť vlastný postoj a riešiť akútny problém v mestskej doprave sa vnucuje otázka, kde nabrali rozhodnosť pri nedávnom rokovaní, keď bez mihnutia oka schválili zakúpenie prenosnej ľadovej plochy za 4,5 milióna korún a v takomto kritickom prípade peniaze chýbajú.
Oľga Kajabová