kého zastupiteľstva zloženie pätnásťčlennej komisie, ktorá má posúdiť možnosti Mesta Trenčín pri vyjednávaní s investorom - Železnicami SR o najvýhodnejšom riešení modernizácie železničnej trate v súlade s oprávnenými záujmami obyvateľov Trenčína. Z reakcií poslancov bolo zrejmé, že ešte stále nemajú ujasnené spoločné postoje a panuje medzi nimi vzájomná nedôvera. Napríklad Ľubomír Sámel konštatoval, že “ide len o ďalší alibistický materiál, ktorý odsúva riešenie až dovtedy, kým nebude jasné, že sa železnica bude rekonštruovať podľa pôvodného návrhu”. Je na ňom podpis bývalého primátora Juraja Lišku, hoci tvrdil, že nič nepodpísal.
Viacerí poslanci navrhovali, aby prijali záväzné stanovisko, že nesúhlasia s modernizáciou terajšej železničnej trate a trvajú na jej vybudovaní mimo mesta. Ján Babič pripomenul, že VMČ Sever už v októbri minulého roku schválil práve toto odporúčanie a zároveň navrhol prijatie stanoviska, že celá modernizácia železnice sa bude uskutočňovať v súlade s platnými európskymi normami. V podstate išlo o návrat k stanovisku, ktoré poslanci schválili ešte v máji 2002.
Uvoľnený poslanec Branislav Celler viackrát zopakoval, že sa rozvíja zbytočná diskusia, pretože ide o schválenie pätnásťčlennej nezávislej komisie zloženej z poslancov, pracovníkov mestského úradu, zástupcov odbornej verejnosti a architektov. Tá bude hľadať najlepší a najvýhodnejší variant pre budúcnosť Trenčína. Napokon poslanci túto komisiu schválili. Jej predsedom sa stal Richard Kerekeš. Členom komisie sa aj napriek záujmu nestal Robert Lifka, pretože jeho nomináciu kolegovia poslanci neschválili.
Oľga Kajabová