upnou bránou do pešej zóny mesta, by sa mal v najbližších rokoch výrazne zmeniť. Pozemok, ktorý je momentálne jedným z najväčších parkovísk v centre, minulý rok po viac než sedemročných prieťahoch vysúdila Evanjelická cirkev augsburského vyznania. Pozemok im odobral ešte v roku 1978 štát a faru, ktorá sa na ňom dovtedy nachádzala, zrovnal so zemou. Cirkev chce na reštituovanom pozemku faru znova postaviť. Mala by stáť tak ako kedysi, presne oproti evanjelickému kostolu. Keďže evanjelická cirkev nedisponuje dostatočným objemom prostriedkov, je nútená hľadať si investora.
„Zmluvu sme dosiaľ nepodpísali s nikým. Rokujeme s firmou Zino, ktorá by nám postavila budovu a my by sme im za to uvoľnili časť vysúdeného pozemku, na ktorom by vybudovali polyfunkčný objekt. Zmluvu musíme ale schváliť ešte na cirkevnom grémiu,“ hovorí evanjelický farár Ján Bunčák. Podľa Adriany Mlynčekovej, ktorá je poverená vedením útvaru hlavného architekta mesta Trenčín, je štúdia, ktorú firma dala vypracovať, neprijateľná. „Na takom lukratívnom mieste v centre mesta musí vzniknúť niečo už naozaj hodnotné. Aj z urbanistického hľadiska. Odporúčala by som cirkvi, aby vypísali na projekt súťaž,“ hovorí. Podľa Bunčáka na uznesení cirkevného grémia požiadavka súťaže zaznela. „Poverili sme tým jednu pani, no tá si zrejme svoju úlohu nesplnila. Vychádzali sme teda z troch ponúk, čo sme dostali,“ vysvetľuje farár. „Ja by som bol samozrejme najradšej, aby fara bola postavená čo najskôr, pretože pre cirkevný život je to veľmi dôležité,“ dodáva.
Ďalší problém, ktorý úzko súvisí s výstavbou staronovej fary, je to, že Trenčín príde až o sto parkovacích miest. „V špičke tam parkuje niekedy až 110 vozidiel,“ hovorí Mlynčeková. Situáciu by podľa nej mali riešiť nové parkovacie plochy, ktoré by mali do 41 mesiacov od vydania asanačného rozhodnutia vyrásť v objekte bývalých Masarykových kasární. Tie sa majú toho roku búrať. Na štyroch podlažiach by tu malo vzniknúť až 200 parkovacích miest.
Michal Piško