žuje o redukcii spojov a zvyšovaní cestovného v MHD Trenčín. To by sa mohlo zmeniť z terajších desať na dvanásť korún. K týmto opatreniam autobusovú dopravu núti fakt, že prostredníctvom Trenčianskeho samosprávneho kraja získala SAD-ka zo štátneho rozpočtu iba 5,6 milióna korún. Predpokladané reálne náklady pri nezmenenej výške cestovného sú však 10,4 milióna. Na to, aby sa výška cestovného mohla zmeniť, potrebuje SAD súhlasné stanovisko samosprávneho kraja. Ten zvyšovanie, vzhľadom na zložitú socio-ekonomickú situáciu obyvateľstva, striktne odmieta. „Budeme apelovať na vládu, aby prehodnotila svoje stanovisko a otvorila štátny rozpočet. Pre dopravu vo verejnom záujme budeme v rámci Trenčianskeho kraja žiadať navýšenie o 135 miliónov korún,“ povedal radca zastupiteľstva TSK Jozef Božik. Výsledok apelu samosprávy na vládu je však otázny. Preto sa trenčianska SAD-ka rozhodla žiadať účelovú dotáciu na prevádzkovanie MHD vo výške 4,8 milióna aj od mesta Trenčín. Viceprimátor Branislav Celler v tejto veci prijal generálneho riaditeľa SAD Trenčín Vladimíra Kodaja. „Je pravda, že niektoré krajské mestá na Slovensku prispievajú zo svojich rozpočtov na chod MHD,“ uviedol po rokovaní Celler. Podľa neho sa žiadosťou bude zaoberať februárové mestské zastupiteľstvo. „Vyzerá to tak, že by sme mohli SAD Trenčín prispieť z prebytku rozpočtu mesta za minulý rok,“ dodáva. Výška prebytku však zatiaľ nie je presne vyčíslená. Podľa dopravnej riaditeľky SAD Trenčín Sylvie Konstantovej má ich podnik iba dve alternatívy. „Buď nám prispeje na vykrytie strát samosprávny kraj alebo mesto, alebo budeme musieť pristúpiť k výraznej redukcii spojov,“ hovorí. (mp)