rave udeľuje trenčianskej dopravnej spoločnosti SAD dopravnú licenciu, schvaľuje cestovný poriadok MHD a zároveň vo verejnom záujme tomuto dopravcovi každoročne poskytuje finančnú dotáciu.
Ešte v januári sa viceprimátor Branislav Celler stretol s generálnym riaditeľom SAD, a.s. Trenčín V. Kodajom. Podľa jeho slov SAD-ka nebude schopná sanovať stratu, ktorá vznikne v stredisku MHD Trenčín. Stav záväzkov po lehote splatnosti už v súčasnosti predstavuje asi 19 mil. korún a neustále narastá. Spoločnosti hrozia exekúcie a v nadväznosti na ďalšie problémy sa môže stať, že sa zastaví prevádzkovanie MHD v Trenčíne.
Branislav Celler prisľúbil, že mesto bude hľadať také riešenia, aby dotácia z rozpočtu mesta mohla byť poskytnutá. Finančná a majetková komisia pri MsZ a mestská rada v Trenčíne žiadosť prerokovali a mestskému zastupiteľstvu odporučili, aby poskytnutie dotácie schválilo. Na minulotýždňovom rokovaní o tom poslanci mali rozhodnúť.
„Hoci mesto každý rok dotuje spoločnosť SAD, neodrazilo sa to na kvalite cestovania, posilnení mestskej hromadnej dopravy, či výške cestovného. Ak zahlasujem za to, aby sme jej poskytli dotáciu 4,8 milióna Sk na vykrytie strát v tomto roku, tak len preto, že ide o dopravu pre našich občanov,” povedal poslanec Milan Česal. Za skutočne neprijateľné dať neadresnú dotáciu do firmy, ktorá je zadĺžená, považuje aj poslanec Róbert Lifka.
V podobnom duchu zareagovalo ešte niekoľko ďalších poslancov. Viceprimátor Branislav Celler im napokon prisľúbil, že pri rokovaní s riaditeľom SAD-ky bude o ich pripomienkach hovoriť. Poslanci napokon uznesenie k tomuto bodu schválili, avšak dopravný podnik dostane len polovicu požadovanej sumy.
Oľga Kajabová