-kou. „S rastúcimi nákladmi na dopravnú činnosť nám stúpajú aj neuhradené záväzky. Vyplýva z toho pre nás hrozba exekúcií a blokácie účtov, a tým nezaplatenie a nedodanie náhradných dielov a nafty dodávateľmi, nevyplatenie miezd 1026 zamestnancom, ako aj prípadné zastavenie chodu MHD, ktorú nebudeme môcť ovplyvniť,” informoval nás Ing. Milan Sáska, ekonomický riaditeľ trenčianskej SAD-ky, ktorá žiada Mesto Trenčín o poskytnutie dotácie 4,8 milióna korún, nakoľko neschválilo návrh na zvýšenie cestovného z 10 na 12 korún. Pritom vyššia spotrebná daň z minerálnych olejov a palív zvyšuje nielen náklady na pohonné hmoty, ale aj celkovú stratu firmy. Podpisuje sa pod ňu tiež zvýšená DPH a rast zákonného poistného. „Celkové náklady sa neustále zvyšujú aj napriek tomu, že už vlani sme pristúpili k viacerým racionalizačným opatreniam a pokračujeme v nich ďalej. Pokiaľ nedostaneme dotáciu na MHD, resp. nebude upravená výška cestovného, strata v tomto roku sa prehĺbi na 14 miliónov korún,“ tvrdí M. Sáska.
V mnohých slovenských mestách je podľa dopravno-obchodnej riaditeľky Sylvie Konstantovej mestská doprava dotovaná vo výraznejšej miere ako v Trenčíne. Nazdáva sa, že mesto skôr podporuje individuálnu dopravu ako MHD. „Priamo v centre mesta sa budujú parkoviská, garáže, ulice sú preplnené autami. Ak by sa obmedzila individuálna doprava do centra, určite by to prispelo aj k väčšej bezpečnosti občanov,“ dodala. Rastislav Samák