Podjazd už mali otvoriť, stále je neprejazdný

Koncom júla sľúbili železnice, že do polovice októbra opravia podjazd v Ilave. Práce začali, podjazd je však stále neprejazdný. Ľuďom uzávera naďalej komplikuje život.

Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra?Podjazd je stále zatvorený. Pekné slnečné dni sa skončili. Stihnú práce do konca októbra? (Zdroj: Bernadetta Pitoňáková)

ILAVA. Podjazd v Ilave stavali v rámci rekonštrukcie železničnej trate z eurofondov. Investorom boli Železnice Slovenskej republiky. Stavba slúži asi štyri roky. Podjazd sa nepoužíval dlho a začali sa objavovať problémy s vodou.

Pri dažďoch sa hromadila v podjazde. Tento rok už bol zaplavený vždy aj po slabých zrážkach tak, že autá cez cestu neprešli. Neplnil svoj účel. Nakoniec ho celkom uzavreli, lebo nebol bezpečný. Koncom júla sľúbili železnice opravu, ktorú mali ukončiť v polovici októbra. Podjazd je však stále zatvorený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako je to s termínom?

Pôvodne avizovaný termín ukončenia prác na podjazde v Ilave železnice nedodržali. „Avizovaný predpoklad ukončenia prác, teda 12 týždňov, vychádzal z odhadov možných porúch na odvodňovacom systéme podjazdu. Došlo však k zisteniu ďalších, nepredpokladaných chýb,“ reagovala na nedodržanie sľúbených termínov Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Prečítajte si tiež: Obchádzku nevyznačili,väčšina áut sa otáča Čítajte 

Dodala, že avizovaný termín ukončenia všetkých prác je najneskôr do konca októbra. „Na dennej báze komunikujeme so zhotoviteľom, aby bol tento termín skrátený v maximálnej možnej miere,“ uviedla ešte Pavliková.

Už majú obavy

Prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer hovorí, že na oprave podjazdu v Ilave už železnice pracujú, čo je dobre. Pôvodný harmonogram však nedodržali. „Máme už obavy, či dodržia aj prísľub, že do konca októbra bude podjazd prejazdný,“ hovorí Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

Dodal, že zanedbaním údržby v podjazde došlo k poškodeniu vozovky, drenážneho systému, čerpadiel a vpustí. „Teraz všetko opravujú. Zanedbaním došlo k takému rapídnemu poškodeniu podjazdu, že náklady sú niekoľkonásobne vyššie, ako keby dali včas opraviť čerpadlá,“ hovorí Turcer.

Prečítajte si tiež: Riešenie pri havárii v podjazde viazne Čítajte 

Kilometre navyše, horšia doprava

Ľuďom vznikajú straty. Musia jazdiť kilometre navyše a nie je ich málo. „Na Sihoť, kde vedie podjazd, sa chodí štyri kilometre navyše, ak nie viac,“ hovorí Turcer. Problémy sú aj s autobusovou dopravou.

Ak nestihnú železnice opraviť podjazd ani do konca októbra, nemá samospráva kompetencie. „Môžeme len žiadať, sťažovať sa a prosiť,“ vysvetľuje prednosta. Reakcie, ktoré prišli zo štátnych inštitúcií, nič neriešia. Mesto písalo aj na generálnu prokuratúru či ministerstvo dopravy. „Len potvrdzujú, že sme v práve,“ dodal Turcer.

SkryťVypnúť reklamu

V Ilave majú šťastie, že v súčasnosti je dlhodobo pekné počasie. Nevedia si predstaviť, čo by sa dialo, keby bol týždeň i viac intenzívny dážď. „Aj to čo by urobili, by mohlo vyjsť nazmar. Museli by zase odčerpávať vodu a všetko by sa ešte viac predražilo.“

Od tohto týždňa však hlásia meteorológovia dážď.

Prečítajte si tiež: Podjazd je už pri slabom daždi pod vodou Čítajte 

Zvýšené náklady dopravcu

Ľubomír Šatka, vedúci prevádzkarne SAD Trenčín v Ilave, hovorí že najviac problémov majú pre zatvorený podjazd ich cestujúci, čo ich mrzí. „Neobsluhujme štandardne zastávku pri železničnej stanici, iba vybranými spojmi v špičkových časoch. Kvôli žiakom aj cestujúcim do práce,“ spresňuje Šatka.

Pred niekoľkými týždňami už avizoval dopravný podnik zvýšené náklady. To však bol čas prázdnin. Teraz ešte narástli. „Od septembra sme museli zvýšiť obsluhu. Teraz je to navyše asi 4-tisíc eur za dva mesiace.“

Objednávateľom dopravy je samosprávny kraj, ten hradí aj straty. Od železníc ich dopravca vymáhať nebude.

Prečítajte si tiež: Podjazd z eurofondov je v havarijnom stave. Obrátili sa aj na prokuratúru Čítajte 

Dopravca zatiaľ stále nevie, kedy bude podjazd oficiálne spojazdnený. „Musíme to však vedieť dopredu, aspoň týždeň, aby sme vedeli pripraviť cestovné poriadky. Je to pre nás sťažená situácia,“ vysvetľuje Šatka.

Reakcie ľudí

„Stále nič. Šoféri majú naozaj radosť, vám poviem,“ skonštatovala stav ilavského podjazdu Mária Hírešová. Dodala, že je to hanba. „Všetkých na stoličkách. Sme z toho nešťastní. V podjazde kopec vody celé leto a hrozný zápach,“ povedala s tým, že ľudia nič nezavinili a majú zvýšené náklady, nepohodlie. „Šoféri by si mali žiadať za zbytočne najazdené kilometre náhradu.“

Prečítajte si tiež: Dom sa stal postrachom Čítajte 

Milan Fatura chodieva na Sihoť aj desaťkrát denne. Na bicykli. Hovorí, že ľudia v Ilave na stavbu nadávajú. „Robili to hádam odborníci a chyba sa môže stať. Keď to však zistili, mali rýchlo spraviť nápravu. Ja si ale myslím, že zanedbali niečo hlavne tí, čo stavbu financovali,“ hovorí pán Fatura. Na všetko nakoniec doplatia ľudia. „Všetko musia zaplatiť. Vždy. V daniach. Čo si pomôžeme,“ dodáva pán Milan. Je zvedavý, ako bude slúžiť podjazd po oprave.

Uzavretý podjazd najviac komplikuje život vodičom. „Chodím sem často a je to hrozné. Strašne to spomaľuje. Kolóny bývajú až po Prejtu od kruhových objazdov, ktoré sú v Ilave,“ opisuje situáciu Jakub Šatka. Na otázku, či verí prísľubu na opravu do konca októbra, sa len zasmial. „Ťažko povedať,“ dodal. Horšie vraj bude, ak prídu dažde. „Potom tu máme zase plaváreň.“

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 700
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 555
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 706
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 032
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 704
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 441
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 372
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 347
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 027
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 337
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 820
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


Prvú etapu chcú dokončiť k príležitosti spomienky na oslobodenie Trenčína.

V prvej etape obnovia vlajkoslávu.


Bývalý riaditeľ FN TN Tomáš Janík.

Rozhovor s bývalým riaditeľom FN TN.


Prílohu čitatelia nájdu už v tomto vydaní novín MY v celom Trenčianskom kraji.


  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 372
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 470
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 347
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 027
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 344
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 337
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 820
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu