Modernizácia trate pri Trenčíne mešká, úplne ju dokončia až v novembri

Trať medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou opravuje konzorcium firiem okolo TSS Grade. Dokončiť ju malo v marci, stihne to až v novembri. Pozrite si, aké sú čiastkové termíny dokončenia jednotlivých úsekov v Trenčine.

Podjazd Vlárska by mali dať do predčasného užívania v apríli. Fotografia je z decembra.Podjazd Vlárska by mali dať do predčasného užívania v apríli. Fotografia je z decembra. (Zdroj: ANDREJ LUPRICH)

TRENČÍN. Vlaky mali okolo Trenčína chodiť od marca rýchlejšie, ale nestane sa tak. Modernizácia približne 12-kilometrového úseku bude meškať.
V polovici januára štátny správca tratí a staníc Železnice Slovenskej republiky podpísal s konzorciom okolo TSS Grade dodatok k pôvodnej zmluve. Stanovili v ňom nový termín dokončenia modernizácie úseku medzi Zlatovcami a Trenčianskou Teplou. Dokončenie výstavby posunuli na koniec novembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Plány sa menili

Už v polovici minulého roku sa začalo hovoriť, že konzorcium trať nestihne dokončiť načas. Železnice oznámili, že stavbári sa snažia posunúť dokončenie výstavby o niekoľko mesiacov, nespresnili však o koľko. V októbri ich hovorkyňa Martina Pavliková povedala, že zo stavby, ktorú stavbári mali dokončiť koncom zimy, mali do konca septembra hotovú len niečo viac ako polovicu.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z príčin sú podľa TSS Grade, ktorej šéfuje Dušan Chovanec, napríklad zmeny niektorých noriem v oblasti seizmicity, teda odolnosti proti zemetraseniam. Dodatok k zmluve hovorí aj o ďalších dôvodoch, ktoré stavbári nemohli ovplyvniť.

„Na rieke Váh boli v máji 2014 záplavy, boli tiež zmeny v rozhodnutiach a požiadavkách mesta Trenčín z dôvodov obslužnosti a prejazdnosti v meste či odstraňovania kolízií s projektom revitalizácie predstaničného priestoru,“ píše sa v dodatku, ktorý je zverejnený v centrálnom registri zmlúv.

S TSS Grade sa SME do uzávierky spojiť nepodarilo.

Komplikácie, s ktorými nepočítali

Podľa vyjadrenia Železníc SR stavbu komplikuje aj neprehľadný stav vedenia inžinierskych sietí, ktoré museli opätovne zameriavať. „V mnohých prípadoch bola zložitá už len samotná identifikácia inžinierskych sietí, rôznych káblov a rúr, objavených pri výkopových prácach. Ich uloženie prebiehalo v tesnej blízkosti iných sietí ako voda, plyn, kanalizácia,“ spresnila Pavlíková.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizáciu v Trenčíne Pavlíková považuje za špecifickú. „Svojím rozsahom a nevyhnutnými stavebnými postupmi zasiahla výraznú časť mesta Trenčín vrátane dopravy na pozemných komunikáciách. Za celú dobu histórie modernizácie železničných tratí nedošlo k tak výraznému zásahu do infraštruktúry mesta, ako bolo v tomto prípade,“ povedala hovorkyňa Železníc SR.

Vyvodia zodpovednosť?

Železnice budú zodpovednosť za meškanie prác posudzovať a riešiť najneskôr do 60 dní po ukončení výstavby diela. „Prípadná zodpovednosť za omeškanie sa následne vyrieši podľa ustanovení zmluvy a Obchodného zákonníka,“ dodala Pavlíková.

Mesto podľa slov trenčianskej hovorkyne Eriky Ságovej nemá na stavbu modernizácie železnice žiadny vplyv.
„Nemôžeme preto riešiť zodpovednosť kompetentných za omeškanie a nedodržanie termínov. Ide o typ stavby, keď je investorom štát a mesto nemôže nijakým spôsobom ovplyvniť jej priebeh,“ povedala Ságová s tým, že vedenie mesta je v kontakte s predstaviteľmi Železníc SR i so zhotoviteľom a snaží sa „tlačiť“ na čo najskoršie ukončenie tejto investície.

SkryťVypnúť reklamu

Do priebehu nezasahuje ani ministerstvo dopravy, vysvetľuje to tým, že stavbu už neplatí Európska únia. „V dôsledku vypadnutia tejto stavby z financovania EÚ je ďalší postup prác vecou investora, ktorým sú ŽSR. Tie zároveň rokujú so zhotoviteľom o možných zmenách v harmonograme konkrétnych stavebných prác,“ vyjadril sa hovorca ministerstva Martin Kóňa.
 

 

Najčítanejšie na My Trenčín

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 053
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 744
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 004
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 822
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 938
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 539
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trenčín - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trenčín

Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Súbežná jazda retro autobusov a električky počas 110. výročie jej prevádzky na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice.

Na historickú železničnú trať medzi Trenčianskymi Teplicami a Trenčianskou Teplou vyrazí v nedeľu na tradičnú príležitostnú jazdu veľkonočná električka.


TASR
Kraj vozovky rozrýva divá zver. Blato často končí na vozovke a ohrozuje cyklistov.

Blato na ceste má na svedomí divá zver.


Prvú etapu chcú dokončiť k príležitosti spomienky na oslobodenie Trenčína.

V prvej etape obnovia vlajkoslávu.


  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 570
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 488
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 362
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 776
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 354
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 980
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu